יום ראשון, 31 במרץ 2013

מדריך- איך לבחור מייק אפ

לטעמי, בכל הנוגע לאיפור ולמראה חיצוני בכלל, אין דבר חשוב יותר מעור שנראה טוב. איפור העיניים המוקפד ביותר יראה חובבני במראה הטוב עם עור הפנים נראה רע, שלא לדבר על חוסר האסתטיות בעור הנראה מזיע/ אדמומי ומודלק.
בחירה נכונה של מייק אפ היא תהליך מעט מורכב, אך לחלוטין ראוי להשקעה, שכן ההתאמה אינה מסתיימת רק בבחירת הגוון הנכון (ועדויות לנשים שבחרו גוון לא נכון ניתן לראות בכל מקום בדמות "מסכת" מייק אפ המסתיימת בקו הצוואר וחושפת גוון עור שונה לחלוטין), אלא לוקחת בחשבון פרמטרים נוספים.


אז איך עושים את זה? ראשית, יש להחליט על מאפיין מועדף בכל קטגוריה:

סוג העור: יבש, רגיל, מעורב או שמן
על רוב המייקאפים כיום מציינים לאיזה סוג עור הם מיועדים, וגם אם לא ניתן לקרוא ולהבין בין השורות. כך למשל מייק אפ  שמוגדר כ lifting מיועד לעור בוגר שהוא לרוב יבש יותר, ומייק אם שהוא mattyfing מיועד לעור שמן יותר. כאשר המייק אפים מיועדים לכל סוגי העור אין מנוס מלנסות ולראות איך העור שלכן מגיב- האם הוא "בולע" את המייק אפ? האם העור נראה מבריק ומזיע או אולי המייק אפ בכלל מדגיש את הקמטוטים בפנים? כל אלה סימנים שזה לא המייק אפ הנכון עבורך.

תת גוון: צהוב, נייטרלי או ורדרד
יש חברות שבהגדרה מאמינות שלכל הנשים מתאים רק תת גוון צהבהב, כמו בובי בראון, ועל כן לא תמצאו שם כלל גוונים ורדרדים (אך הגוונים הבהירים יותר, מניסיוני, כן יהיו יותר נייטרלים ופחות צהובים), יש חברות שמייצרות רק תתי גוונים ורודים, יש חברות שיש בהן הבחנה ברורה בין שלושת תתי-הגוונים ויש שהמייק אפים שלהם מכילים גם כאלה וגם כאלה אך ניתן לעלות על זה רק בניסוי וטעייה.
בחירה בתת הגוון הנכון לגוון עורך היא קריטית, שכן מייק אפ ורדרד על עור צהבהב יראה פשוט לא נכון גם אם מבחינת הכהות הוא דווקא מתאים.

רמת כיסוי: קליל (sheer), בינוני או מלא
בקטגוריית הקלילים מככבים לאחרונה קרמי ה-BB, אך יש עוד מייק אפים שמעניקים כיסוי שהוא שקוף או שקוף למחצה ובעיקר נותן מעט אחידות לגוון העור. מייק אפים אלה מעולים למי שיש לה עור טוב מלכתחילה שאינו מצריך כיסוי של ממש, לצעירות ולגברים (כן, יש גם גברים שמתאפרים, ולפעמים אפילו לא צריך להכריח אותם לשם כך)
הכיסוי הבינוני הוא הנפוץ ביותר כיום, והמועדף עלי באופן אישי. כיסוי זה עדיין מאפשר לראות את מרקם העור, נמשים ונקודות חן, ובכל זאת גורם לעור להראות אחיד ויפה יותר.
הכיסוי המלא פופולארי בארץ, הוא מכסה לחלוטין את עור הפנים ויוצר שכבה חלקה ואחידה כקנבס. לנשים עם עור פנים בעייתי במיוחד, מחלות עור ושאר מרעין בישין, אבל מניסיוני כמאפרת לרוב הנשים אין צורך ברמת כיסוי מלאה שכן המראה הנוצר הוא מעט מסכתי ועשוי.

רמת גימור: מאט, טבעי או dewy
כאן מדובר על אופנות מתחלפות לא פחות מהעדפה אישית. הגימור המאט חביב על בעלות עור שמן, ומככב מדי פעם על מסלולי התצוגות בחורפים, לרוב בשילוב עם איפור שפתיים או עיניים בעל נוכחות, הגימור הטבעי הוא הנפוץ ביותר בשנים האחרונות ומהווה שלב ביניים בינו לבין הגימור ה"חי" יותר שמככב בעיקר בקיץ ומנסה לדמות את הרעננות והזוהר של אחרי חופשה מוצלחת או סקס טוב.

מרקם: מוצק, נוזלי, מוס או אבקה
ככלל המייק אפים המוצקים נותנים את הכיסוי המלא ביותר, אחריהם הנוזליים (וכיום כבר יש נוזליים המעניקים כיסוי מלא ממש כמו המוצקים, ומוצקים שמעניקים כיסוי בינוני), המוסיים ולבסוף האבקה. מעבר להשפעה על רמת הכיסוי יש פה גם שאלה של איך המרקם מתקבל על העור- מייק אפ אבקתי נוטה להבליט קמטוטים, למייק אפ מוצק לרוב עמידות טובה יותר וגם בין הנוזליים יש הבדלים בין כאלה שהם יותר קרמיים למול כאלה שהם יותר משחתיים.

בנוסף חלק מהמייק אפים מציעים תועלות נוספות, וגם אותן יש לקחת בחשבון:
עמידות
רוב המייק אפים כיום מציעים עמידות של לפחות שש שעות, אך יש שמתיימרים להציע כיסוי לשמונה, עשר, שתיים עשר ואפילו 16 שעות ללא צורך בטאצ' אפים. אם אתן מעדיפות מייק אפ עמיד נסו אותו לפני הרכישה כדי לוודא שלאחר שהוא מתקבע הוא לא "נשבר" בקמטוטי ההבעה.

לחות
תוספת לחות מופיעה בקרמי ה-BB (שמשלבים כאמור קרם לחות, מקדם הגנה ומייק אפ קליל) ובמייק אפים שמיועדים לעור בוגר יותר. אישית אני לא רואה בזה תחליף לקרם הגנה טוב בבוקר, אבל זה בהחלט משפר את מראה המייק אפ על עור יבש.

מקדם הגנה
באקלים הישראלי נראה שתוספת של מקדם הגנה היא חובה במייק אפ, אך יש לקחת בחשבון שני חסרונות- הראשון, מקדם ההגנה במייק אפים הוא לרוב על בסיס מינרלי (טיטניום ד'אוקסייד) ויש לו נטיה להתחמצן ולהתכהות לאחר המריחה. לא סוף העולם, אבל צריך לקחת את זה בחשבון כשבוחרים גוון, והשני- מקדם ההגנה עובד לרוב כמעין מראה המחזירה את השתקפות השמש, מה שבא לידי ביטוי בתמונות עם פלאש בהבדלי גוון עצומים בין הפנים למחשוף.

פתרון בעיות ספציפיות
יש מייק אפים שמתיימרים לטפל בפיגמנטציה, יש מייק אפים שטוענים שהם מסייעים בהעלמת קמטים לטווח הארוך, יש מייק אפים שמתיימרים לטפל באקנה ושאר תועלות. אישית אני לוקחת את התועלות הללו בערבון מוגבל, אבל אף פעם לא מזיק לנסות.

ואחרי שהגדרתן לעצמכן מה ההעדפות שלכן תוכלו להחליט על רף מחיר מבוקש (עד 100 ש"ח, בין 100 ל-200, ומעל 200 ש"ח, אחרי מבצעים כמובן). ולבחור את המייק אפ שעונה עד כמה שניתן על הדרישות שלכן מתוך כל קטגוריית מחיר.

צריכות עזרה? מוזמנות לכתוב בתגובה לפוסט זה או לפנות אליי באימייל

2 תגובות:

  1. פוסט נהדר! זה מדהים אותי איך בתור ילדה הייתי קופצת עם אמא לסופר פארם וחיפשנו ל במשך המון זמן מייק אפ נורמלי שיסתיר את השחורים מתחת לעיניים או לפחות ייתן לי מראה פחות עייף, כל המאפרות שם שאמורות להבין במקצוע שלהן פשוט היו מנסות עליי מוצרים שלא היו מתאימים לי בכלל! בין אם זה מוצרים שלא התאימו כלל לגיל שלי או לסוג עור פנים שלי.. מזל שבשביל זה יש אינטרנט היום ;)

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...