יום חמישי, 26 באפריל 2012

הגני על פניך מפני השמש

הכל התחיל כשנתקלתי בשישי בבוקר בבת דודתי באחד מסניפי הפארם, והיא שאלה אותי אם יש לי המלצה על קרם הגנה לפנים שלא מחצ'קן, מגרד או גורם לדמעות אם הוא מתערבב בזיעה ונוזל לעיניים כי הבן שלה שהוא ספורטאי נוסע עם הקבוצה שלו לכמה ימים.
להפעתי ידעתי לומר רק מה לא, אבל לא היתה לי המלצה קונקרטית. כשהקדשתי לזה רגע מחשבה הבנתי שבתחום הזה התעצלתי עד עכשיו, ביום יום הסתמכתי על מקדם ההגנה שנמצא בלחות ובמייק אפ, מתוך אמונה טיפשית שאני גם ככה בקושי רואה אור שמש, ובטיולים או בים, כשאני  בלי איפור, מצאתי את עצמי מורחת את אותו קרם שמרחתי על הגוף (ואז מתלוננת על התחושה בשארית היום)

ובכן, לא עוד, פרויקט מציאת קרם ההגנה המושלם יוצא לדרך, הקריטריונים:

  • גובה מקדם ההגנה, או במילים אחרות, אחרי כמה זמן מהמריחה צריך לחדש או להתחבא מפני השמש.
  • תחושה לאחר מריחה
  • תופעות לוואי (שמנוניות/ חצ'קונים/ דביקות)
  • תועלות נוספות, אם יש
  • נוחות שימוש
  • ריח
  • כמות
  • מחיר
  • אריזה
ותנאי מקדים לכולם- לא משאירים את העור צבוע בלבן (אוי הטראומה)

והמתמודדים:

+ROC Soleil protexion





גובה מקדם ההגנה  50spf בחברה מספרים שבתכשיר יש פטנט רשום שלהם שמבטיח חסימה של מעל 90% מקרני הUVA והUVB



תחושה לאחר מריחה נספג במהירות, לא משאיר צבע לבן על הפנים, לא מרגישים בנוכחותו לאחר המריחה על אף מרקם סמיך יחסית


תופעות לוואי (שמנוניות/ חצ'קונים/ דביקות) בשימוש יומיומי במשך שבוע (בזמן הטיול בפרובנס) עלי ועל בתי לא נצפו אף תופעות לוואי


תועלות נוספות מותאם גם לעור רגיש, נבדק דרמוטולוגית, אינו מכיל פרבנים, מכיל תרכובת צמחית שמרגיעה את עור הפנים


נוחות שימוש אריזת  טיובה לחיצה, שליטה מלאה בכמות שיוצאת


ריח ללא בושם, האופציה המועדפת עלי


כמות 50ml


מחיר 175 ש"ח (100 ש"ח בלבד בניו פארם עד ה1/5)


אריזה גם אריזת הקרטון וגם טיובת המוצר בגווני כתום ולבן, עיצוב פשוט למדי ולא ממש משדר יוקרה, אך הכיתוב בצרפתית מוסיף מעט שיק

ניסויים בבע"ח
 The Consumer Companies of the Johnson&Jhonson Family of Companies do not test cosmetic products on animals, and we follow the requirements of the European Union (EU) animal testing ban worldwide, except where required by law or government authorities

Dior Capture Totale


גובה מקדם ההגנה 35SPF


תחושה לאחר מריחה כמו קרם לחות טוב, נספג במהירות ומשאיר את העור משי, מרקם דליל ונוזלי יותר בהשוואה לכל השאר


תופעות לוואי לא נתקלתי


תועלות נוספות יש הרבה :) גם פועל כאנטי אייג'ינג  בזכות הAminolumine שמשקם את החלבונים בעור ועוזר להעלמת קמטוטים, מיצוק העור והאחדתו, וגם מגביר את הזוהר הטבעי של העור (מוצא מאיר). עמיד במים וזיעה


נוחות שימוש בקבוק לחיץ, שליטה טובה בכמות


ריח מבושם ניחוח שאני לא יודעת להגדיר, עם נוכחות, אבל לא מעיק


כמות 30ML


מחיר 322 ש"ח

אריזה אפורה-כסופה וקלאסית, נותנת תחושה של מוצר טיפוח יוקרתי ולא של קרם הגנה. הכיתוב בשחור, והלוגו של בית האופנה מוטבע על האריזה. על האריזה יש גם הסבר מה גורם לנזקי העור וכיצד המוצר מטפל בהם, ובפנים יש חוברת עבה עם הסברים


ניסויים בבע"ח 
Dior does not test any product on animals.


Avene Tres Haute Protection




גובה מקדם ההגנה 50 SPF


תחושה לאחר מריחה דביקה לשתי שניות, ואז נעלמת, המרקם סה"כ מאד נעים וקליל


תופעות לוואי  אין, לא חצ'קונים ולא שמנוניות או דביקות. נספג מהר ולא מורגש על העור


תועלות נוספות מיועד לעור רגיש, רגיל עד מעורב, נון קומודני, ללא פרבנים, מכיל את המים הטרמליים של אוון שידועים כעושי פלאים לעור


נוחות שימוש טיובה עם פיה לחיצה, עם פקק נפרד (קצת פחות מוצלח עקב הסיכוי הסביר ביותר שהפקק יפול בתיק והטיובה תלחץ או סתם שהפקק יאבד והפיה תתלכלך)


ריח מבושם קלות, אבל עדין. מריחים במריחה אבל אחרי שהקרם נספג הריח נעלם גם כן


כמות 50ml


מחיר 160 ש"ח


אריזה כמו אצל ROC. בכלל נראה שהכתום הוא מוטיב חוזר במוצרים להגנה מפני השמש. הסברים מפורטים מאד ובעברית על התכשיר שזה פלוס גדול
ניסויים בבע"ח 
The European cosmetic legislation (directive 76/768/CEE amended the 1th March 2003) requiresmanufacturers to use alternatives methods to test new raw cosmetic material and finished products.
In compliance with this directive, we stopped tests on animals many years ago.
In practice, to test our products to ensure that they meet our high quality and safety standards, we use existing data concerning the safety of the specific ingredients used in the products.  The 
tolerance of our finished products is then verified by tests on healthy volunteers.

MAC Prep + Prime Face Protect



גובה מקדם ההגנה 50 SPF


תחושה לאחר מריחה לא נספג מאד במהירות, אבל גם לא מרגיש דביק או שומני, תחושה מעט סיליקונית, כלומר העור מרגיש חלק מהרגיל (הגיוני בהתחשב בכך שזה פריימר)


תופעות לוואי אין, אם כי יש אנשים אשר רגישים לסיליקון


תועלות נוספות משמש גם כפריימר לאיפור


נוחות שימוש בקבוק לחיץ, בדומה לזה של דיור, שליטה מעולה בכמות


ריח ללא בישום


כמות 30ML


מחיר 159 ש"ח


אריזה כמו כל האריזות של MAC, שחורה ואורבנית, כיתוב לבן, מעט נצנצים אריזת הקרטון, מאד שיקי


ניסויים בבע"ח 

מאז ומעולם עמדנו נגד ניסויים בבעלי חיים והיינו מחוייבים למטרה לשים להם קץ. אנו נמשיך להשקיע זמן, מאמץ ומשאבים בפיתוח שיטות אלטרנטיביות לניסוי בבעלי חיים וההכרה הגלובלית שלהן.
למרבה הצער, ממשלות במדינות מסוימות עשויות שלא לקבל את שיטות הבדיקה האלטרנטיביות, או עלולות לבקש נתונים נוספים כדי לאשר את בטיחותו של מוצר או רכיב קוסמטי, אפילו אלו שיש להם היסטוריה ארוכה של שימוש בטוח לחלוטין. במקרים אלו, בדיקה על בעלי חיים תהיה הכרחית מבחינה חוקית. כחברה גלובלית, אנו נאלצים לענות על כל הדרישות והרגולציות במדינות בהן נמכרים מוצרינו, אך היו סמוכים ובטוחים כי אנו עושים כל מאמץ אפשרי להימנע מבדיקת מרכיבים ומוצרים על בעלי חיים ונוקטים בכל הצעדים האפשריים והפרקטיים כדי לוודא שנעשה שימוש במידע קיים או מידע ללא ניסוי בבעלי חיים תחת זאת.



NATURAL Sea Beauty MINERAL SUNSAFE






גובה מקדם ההגנה SPF 50


תחושה לאחר מריחה המרקם מאד סמיך, עד כדי כך שחששתי שישארו סימנים, אבל הוא נספג יפה. מה שכן הוא היה מאד דביק והמריחה היתה לא נעימה, אחרי דקה הכל נעלם והעור נשאר רך ונעים, אבל הדקה הזאת...


תופעות לוואי לא נתקלתי


תועלות נוספות קרם לחות! אידיאלי לימות הקיץ ולעצלנים, מבטיח כי בכל חידוש נוסיף גם לחות לעור הפנים, ללא פארבנים, מכיל את המינרלים המופלאים של ים המלח שלנו, נבדק דרמטולוגית ומיועד גם לעור רגיש. אהה, וזה תוצרת כחול-לבן, גם פטריוטיות זו תועלת :)


נוחות שימוש טיובה לחיצה, שליטה בינונית בכמות החומר שיוצא, פקק מובנה.


ריח מתקתק, עם נוכחות, אבל נעים


כמות 60ML


מחיר 150 ש"ח הופך את זה למוצר הזול ביותר ביחס לכמות


אריזה כתום-לבן-כחול, קצת יוצר אסוציאציה של חוף ים אבל משדר משהו פשוט ועממי, וחבל כי האתר דווקא מדליק. ללא הוראות  בעברית על האריזה למרות שזהו מוצר ישראלי

ניסויים בבע"ח מן החברה נמסר כי הם אינם מבצעים ניסויים בבע"ח

בקרוב אצלנו, משתזפים בCOTE D'AZUR


ובשורה התחתונה? הופתעתי לטובה, כל המוצרים ענו על הציפיות שלי, ולא נרשמו אכזבות. הצלחתי להמנע מתוספת של נמשים חדשים/שיזוף על אף ששהיתי כל היום בחוץ (הקפדתי לחדש את הקרם פעם נוספת בשעות הצהרים). הרגשתי מספיק בנוח למרוח גם את בתי הקטנה בקרמים (לאחר שניסיתי אותם  עלי) ובהסתמך על העובדה שהם מיועדים ברובם לעור רגיש, ואכן לא נרשמו אצלה תופעות לוואי. המריחה למעט של הקרם של נטורל סי ביוטי היתה מאד קלה ונעימה, הספיגה של כולם היתה טובה, וכאמור לא נשארו שרידים לבנים על הפנים כמו עם קרמים "פשוטים". המחיר, למעט של הקרם של דיור, סביר ביותר, בוודאי עם ההנחות השונות שיש לעיתים בפארמים.

אני הכי התחברתי למוצר של ROC, בעיקר עקב העובדה שהוא נטול בושם, ושאני יכלה לשלוט טוב בכמות שיוצאת (אין דבר מעצבן יותר מלתת לחיצה ואז להשאר עם מלא קרם ביד ולמרוח אותו סתם על כל הבא ליד) העובדה שהוא מותאם לעור רגיש הופכת אותו לפתרון טוב לכל המשפחה.

ה-AVENE גם הוא מעולה, ולמעט האריזה והחשש מאסונות בתיק הוא נותן פייט טוב לROC

החסרון היחיד שמצאתי לקרם של DIOR, למעט המחיר, שזה אינדוידואלי, הוא העובדה שמקדם ההגנה נמוך ביחס לשאר. יש שיאמרו שכל מקדם מעל 30SPF הוא טוב דיו, אבל מבחינתי המוצר ימתין לחורף (כן, אני מאלה), מצד שני הוא שייך, יחד עם שני הקרמים הנותרים לקטגוריה שבה התועלת הנוספת יכולה לעמוד גם בפני עצמה שכן הוא משמש גם כמוצר טיפוח ותיקון העור.

שני הקרמים הנוספים טובים גם הם, היתרון שבשילוב של מקדם הגנה גבוה עם פריימר או קרם לחות הוא פתרון מעולה לקיץ החם שלנו, בו אנחנו מעדיפות למרוח כמה שפחות שכבות על העור, כמו גם לעצלניות באופן כללי, אך הם הופכים את מלאכת חידוש ההגנה באמצע היום לבעייתית יותר מעל האיפור. בהקשר זה המגרעת של הפריימר היא רק ביחס הכמות למחיר, חיסרון שאינו רלוונטי לבעלות כרטיס MAC PRO, ושל הקרם השני במרקם שאינו מתאים לעור שלי לטעמי.

4 תגובות:

  1. ואי איזה בסה השמש כבר כאן :(
    אני ניסיתי למצוא קרם הגנה לפנים זול מחברה סבירה ומצאתי קרם פנים של ד"ר פישר "קרם פנים להגנה גבוהה מאוד ורחבה מקרינת השמש" 100 SPF חוסם צעל 90% קרינה. לא דביק לא שמנוני".
    אז קניתי. עלה יקר- 50 ש"ח 50 מ"ל. אבל אמרתי לעצמי אולי אני אוכל להפסיק עם המוצר השני והמעולה שלי שעולה 120 ש"ח ולעבור למוצר יותר זול שעושה את העבודה. בקיצור, מדובר במוצר שמנוני שבטוח לא לפנים. הוא משמש אותי למריחה על הידיים על הרגליים אבל בטח לא על הפנים.
    ממש מאכזב שמבטיח ולא מקיים. קניתי כי היה כתוב לא שמנוני וקבלתי מוצר שמנוני. מאוד מאכזב.

    יעלי
    הבלוג שלי : http://yaelin10.blogspot.com

    השבמחק
  2. מצטערת שהיתה לך חוויה שלילית, פנית לשירות הלקוחות שלהם?
    מה המוצר המעולה שלך שמחירו 120 שח? סיקרנת אותי

    השבמחק
    תשובות
    1. לא פניתי לשירות לקוחות שלהם. פשוט לא חשבתי על זה. האכזבה הייתה כזאת עמוקה, שפשוט החלטתי שאני לא קונה יותר ד"ר פישר וזהו. שגם ככה אני רואה אותה כפירמה בינונית.
      מאז, אני משתמשת במגבון שמנקה עפעפיים וריסים שלהם ומאוד מרוצה.
      אמא שלי סיפרה לי שיש מגובנים חדשים שאני חייבת לקנות. אמרתי לה שאני לא מתקרבת לד"ר פישר. אז היא קנתה לי אותם מתנה והאמת אני מרוצה ושיגמר אני אקנה שוב.
      אבל לא נוצר לי קליק עם המותג.כי הפסקתי לסמוך עליו.

      הקרם הגנה שאני מאוד אוהבת נקרא "קרם הגנה פנינים" 50 SPF של חברת פיוריטי. שיש לי המון מוצרי טיפוח מוצרים שלהם.גם נותן לחות טובה לפנים וגם לא שומני וגם מגן. מושלם.

      יעלי
      http://yaelin10.blogspot.com

      מחק
  3. הי אני מחכה ממש בסבלנות לסקירה שלך של המברשת לסומק של מדינה...

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...