יום חמישי, 29 במרץ 2012

glossy box

אם אתן חיות בבלוגיספרה כבר שמעתן על הגלוסי בוקס, קונספט חדש בארץ לפיו הלקוחה נרשמת לשרות, ממלאת פרופיל יופי, משלמת, ומקבלת מדי חודש מספר מוצרים להתנסות באריזה יפה ועד הבית.

בארץ השירות הושק בינואר במחיר של 59 ש"ח לחבילה של חמישה מוצרים בגודל מיוחד (מה שנקרא travel size) שנשלחים בדואר רשום, וחודש אח"כ כבר עלה ל75  אבל השתדרג  למשלוח באמצעות שליח עד הבית, דבר שעורר הרבה תרעומת בבלוגים השונים ובדף הפייסבו של החברה.

בפועל עד כה בכל קופסה הגיעו יותר מחמישה מוצרים, וחלקם אף בגודל מלא, כך שאני מאמינה שכמעט כולן קיבלו מוצרים בשווי העולה על הסכום אותו הן שילמו. בתיאוריה זה נשמע שירות שכולו WIN WIN החברות שנותנות את המוצרים נהנות מחשיפה ובאזז והלקוחות נהנות מחבילה מפנקת במחיר שווה.

הרעיון של הגלוסיבוקס לא יותר מדי קסם לי בהתחלה שכן באופן אישי אני בן אדם של הרגלים ומוצרים קבועים (ויעידו על כך שורה של בקבוקוני בושם ריקים זהים שהעתי כשעברנו דירה) ומעבר לזה אני רגילה להחשף לחידושים כשהם יוצאים ממילא, אבל הציעו לי לנסות ואני לא אומרת לא למתנות.

כשהגיעה הקופסה הבנתי את סוד הקסם של השירות, זה לא המוצרים בפנים, זה האריזות!.
כמי שמקבלת הרבה חבילות (אני קניינית כפייתית בEBAY) כבר התרגלתי לקבל את החבילה שלי בקופסת קרטון  משעממת, עטופה בדבק מקלטים מכל הצדדים, מלאה בפצפצים (במקרה הטוב) מבפנים או בשלל פתרונות אחרים שנועדו להגן על המוצרים, ובעיקר לא ממש אטרקטיבית. מדי פעם יש מוכר שמשקיע ומניח את המוצרים בתוך שקית אורגנזה או מצרף איזה צ'ופר, אבל באופן כללי זו לא אריזה שעושה חשק לפתוח אותה. האריזה של הגלוסי לעומת זאת, יאם יאם יאם!

הקרטון מעוצב בחוכמה, צבוע בשחור, מודפס, נטול דבק, וכבר נותן תחושה של מתנה מושקעת במיוחד, ויש עוד חצי שנה עד יום ההולדת שלי! כשפותחים את הקרטון מוצאים את קוספת ההפתעות, כאן כבר התחלתי להבין את מוקד המשיכה (יש לי חולשה לקופסאות יפות) אבל רק כשהרמתי את המכסה הבנתי למה יש שוק לשירות כזה, אנחנו פשוט אוהבות דברים יפים באריזות יפות, ואין כמו עטיפה מושקעת כדי לרגש, לפנק ולעלות חיוך על הפנים.

מבחינתי חצי מהעבודה נעשתה בעצם האריזה היפה והמושקעת- אני כבר מרוצה. והמכתב המצורף, גם אם התוכן שלו לא מאד מעניין לגמרי מוסיף, הוא בעצם כמו ברכה המצורפת למתנה שקיבלנו, אוהבת מתנות כבר אמרתי? :)

אבל בסופו של דבר מי שנרשמת לשירות עושה זאת לא רק בשביל הקופסה אלא גם בשביל מה שיש בתוכה (בגדר הסתכלי בקנקנן ובמה שיש בתוכו) במקרה שלי קיבלתי 7 מוצרים, 6 בגודל מוקטן ואחד בגודל מלא. התגובה הראשונה שלי היתה פליאה (למה רק מוצר אחד בגודל מלא) שנבעה מכך שבדיונים השונים בנושא דיברו על כך שמקבלים שני מוצרים בגודל מלא ואת השאר בגודל מיוחד, אבל בדיקה קטנה באתר החברה הבהירה לי שזו היתה התרשמות של המנויות על סמך קופסאות קודמות, ולא הבטחה מצד החברה, אז החלקנו, והתחלתי לבחון את המוצרים:

עפרון עיניים של OFRA בגוון חום- טוב OFRA זו חברה שאני מכירה ואוהבת, כבר יצא לי לעבוד עם העפרונות שלהם ולהיות מרוצה, העפרון שייך לסדרה המטאלית ומזכיר מאד עפרון אחר שיש לי ואני מאד אוהבת. הבחירה בגוון נראתה לי מאד נכונה כיוון שחום זה גוון נייטרלי ועל כן מדובר בללכת על בטוח עם גוון שמרבי הלקוחות ישמשו בו. הופתעתי לגלות שאחרות קיבלו צבעים אחרים כולל כחול, שאישית הייתי מתבאסת לקבל, לא כולן אוהבות עפרונות צבעוניים.


לק אדום של OPI- טוב זה היה המוצר שהכי שמחתי לקבל למרות הגודל הקטנטן, הגוון פשוט מקסים, ואיך שקיבלתי את החבילה מרחתי אותו. לצערי הוא לא הראה עמידות מרשימה יותר מהלקים הפשוטים יותר שיש לי, אבל אני מתחילה לחשוב שבכל הנוגע לעמידות של לקים הבעיה היא בי ולא בהם.




פריימר של מורד- אני לא רגילה לפריימרים עם גוון, ולזה היה גוון בז' טיפה כהה יותר מגוון העור שלי, מה שאינסטינקטיבית גרם לי להשתמש בכמות ממש קטנה מחשש שאכהה את עצמי לשווא.  לא ראיתי אפקט של זוהר או של צמצום נקבוביות (אבל לשמחתי שלי לא פעורות אז זו לא חוכמה) אבל הוא כן נתן מעט אחידות לגוון העור וסייע למייק אפ להחזיק יותר זמן.

פלסטר לרגל של קומפיד- עוד לא ניסיתי, אני שומרת לאירוע מספיק חשוב כדי שאנעל את נעלי העקב הממש גבוהות (ומדהימות) שלי, עד אז זה יחכה במגירה, אבל בגדול מדובר בפלסטר שמסייע במניעת שלפוחיות, עמיד במים ומחזיק כמה ימים ומספק, לפי החברה, הקלה מיידית בכאבים.

אבקת פילינג של דרמלוג'יקה- עוד לא יצא לי לנסות, האבקה נחשבת למוצר הדגל של החברה.

חלף גוף וורבנה וקרם ידיים חמאת שיאה של ל'אוקיסטן- עדין לא יצא לנסות, אני מתכננת לקחת איתי לטיסה לפרובנס בעוד שבועיים, נראה לי סמלי :)

לא נפלתי מהקופסה, אבל שמחתי מהמוצרים, הם נראו לי מעניינים, חלקם מאד פרקטיים, וסה"כ מסוג המוצרים שבאמת יכולים להתאים לכולן.

ואז קראתי מה השאר קיבלו, והתאכזבתי שוב. התברר שחלק מהמנויות קיבלו מוצר נוסף בגודל מלא- מסכת פנים בשווי של למעלה מ300 ש"ח, וזה ביאס כי זה יצר אצלי תחושה של חוסר הוגנות, ומסתבר שלא הייתי היחידה. גם בחודש שעבר היה מצב דומה כאשר חלק מהמנויות קיבלו מוצר של חברה הנחשבת "עממית" וחלק של חברה "יוקרתית". ואני חושבת שזה משהו שהחברה צריכה לקחת לתשומת ליבה ולשנות, כי אני שמחתי עם החבילה שלי עד שגיליתי מה השאר קיבלו, ובעידן האינטרנט זה בלתי נמנע, והאכזבה הזו, שאחרות קיבלו קופסה שווה יותר כבר גרמה לכמה מנויות לבטל את השירות, וחבל.

צריך לשים לב, לדעתי, שערך הקופסאות זהה, לא הוגן שאחת מקבלת קופסה בשווי של 500 שח והשניה בשווי של 150, בייחוד כשאין איזושהי רוטציה ואותן נשים מקבלות באופן קבוע (עד כמה שאפשר לומר קבוע בהחשב בכך שזו רק הקופסה השלישית) את החבילות השוות יותר או הפחות שוות. ולא פחת חשוב- שהן מורכבות מתמהיל זהה של חברות איפור וטיפוח יוקרתיות ועממיות. ואולי שווה לשקול לאפשר ללקוחה לבחור בין דואר רשום לשירות שליחים ולהתאים את המחיר בהתאם, לא כולן רוצות להמתין לשליח

בסופו של דבר אחרי שעוברת ההתלהבות מהקופסה, המטרה בשירות היא להחשף למוצרים חדשים, ואני חושבת שכלקוחה הייתי מעדיפה להחשף למוצרים יקרים יותר, שלא הייתי מעיזה לקנות בלי לנסות קודם, במקום למוצרים זולים שאני אקנה בעצמי כי גם אם הם לא יהיו לטעמי הלכו רק כמה עשרות שקלים ולא מאות

אבל השירות רק בחיתוליו, וכמו שהורים טריים עושים הרבה טעויות בהתחלה כי הם לא יודעים עדין מה חשוב ומה פחות, כך הגיוני שגם חברה שעושה את צעדיה הראשונים תטעה, הבעיה היא שבניגוד לתינוק  שלא זוכר כלום מהחודשים הראשונים הללו, הלקוחות של גלוסי בוקס הן נשים בוגרות שלא בטוח שיתנו לחברה את ימי החסד שהיא זקוקה להם כדי להפוך את השירות למושלם. אני מתכוונת לתת להם להנות מהספק ולתת להם את הזמן להשתפר, להתמקצע ולהתרגל לקפריזות של הקהל הישראלי, כי בסופו של דבר, גם אם שילמת עליה בעצמך, אין דבר יותר כיפי מלקבל מתנה עטופה יפה.

בשורה התחונה? אני חושבת שזה רעיון מעולה כמתנה מפנקת למישהי שאוהבים (אפשר להרשם לחודש אחד בלבד ולשלוח כמתנה לחג או ליום הולדת או סתם כדי לעשות טוב למישהו על הנשמה), או כשירות קבוע למי שעושה את צעדיה הראשונים בעולם האיפור והטיפוח ורוצה להחשף לכמה שיותר חברות ומוצרים.

מה אתן קיבלתן בגלוסי שלכן?

5 תגובות:

  1. חבילת הגלוסי שלי הייתה עלובה יחסית לקופסא שלך. היו בה רק מוצרים מוקטנים. לא אבקת פילינג ולא פריימר. אלה מהקופסאות האלה שאתה שואל את עצמך למה נירשמת כלכך מהר.. מה היה כלכך דחוף :( הקופסא שלך היא בין השוות שראיתי יחסית לאחרות. אז בקונספט של הדוגמיות שהם נותנים לרובנו קיבלת את חבילת הזהב :)

    השבמחק
  2. מה בדיוק קיבלת? חשבתי שכולן קיבלו או קופסה זהה לשלי, או את השווה יותר עם המסכה בגודל מלא

    השבמחק
  3. אז ככה....קיבלתי :

    לק קטנטן אדום- כמו שאת קיבלת
    עיפרון עניים חום- כמו שאת קיבלת.

    קריטה לניקוי פנים - 5ML.
    MURAD קרם פנים -0.33ml

    חלב גוף וורבנה וקרם ידיים חמאת שיאה של ל'אוקיסטן- כמו שאת קיבלת-שהם קטנים יחסית אבל עוד עובר....
    שני פלסטרים
    וברושורים

    יש משהו מאוד מאכזב בקבלת כזאת חבילה שאין בה מוצר אחד שאתה אומר ואו.או גודל רגיל .בו נגיד ככה אם היתי בחג בחנות וזאת הייתה קופסאת מתנות לחג ב60 ש"ח- לא הייתי קונה.
    את הגרלת הפעם חבילה הכי טובה מכל הצרופים. אבל זה גלגל. לכן אני חושבת להפסיק את השירות חודש הבא. אין לי שום ביטחון שחודש הבא אקבל חבילה שווה :(

    השבמחק
  4. אני קיבלתי עיפרון כחול (מבאס, כמו שכתבת), ובמקום הפילינג קיבלתי קרם לחות לפנים של CARITA בגודל ממש מזערי.
    אגב, המדבקות נחשבות למוצר השני שמגיע בגודל מלא...

    השבמחק
  5. שירות גלוסיבוקס:
    גלוסיבוקס מתחייבת להעביר ללקוחות התנסות במוצרים בגודל מיוחד. בדרך כלל יש בחבילה מוצר אחד בגודל מלא אך אין להסיק מכך שגלוסיבוקס התחייבה לכך בהתאם לתיאור השירות באתר החברה.

    גלוסיבוקס מאזנת בין הקופסאות על ידי איזון בין גדלים ומותגים. קריטה הוא מותג סופר פרימיום ועל כן הגיע בגודל קטן יותר.

    אנחנו שמחים לקבל ביקורת ונמשיך להשתפר, להפתיע ולחדש ל 5000 המנויות שלנו.

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...