יום שישי, 23 במרץ 2012

השוואת שפתונים עמידים

כאשר אני מאפרת בהפקות אופנה לעמידות אין חשיבות מבחינתי, אני תמיד נמצאת על הסט להשגיח, ובמידת הצורך לתקן, אך כמאפרת כלות, עמידות המוצרים חשובה לא פחות ממרקמים וצבעים.  בחיי היום-יום עמידות היא גם יתרון, כי יש לכולנו יש ימים בהם אנחנו יוצאות מוקדם בבוקר לעבודה, נפגשות עם חברים בערב ורק אז חוזרות הביה, ובימים כאלה למי יש זמן לתקן את השפתון?

בשנים האחרונות היצע השפתונים העמידים התרחב משמעותית, כאשר רובם המוחלט של השפתונים העמידים מגיע כאשר בצד אחד יש שפתון עמיד עם צבע, ובצד השני יש גלוס או לחות לשפתיים, שכן שפתונים עמידים מייבשים את השפתיים.
אני לא מתיימרת לבחון כאן את כל מגוון החברות שמציעות שפתונים עמידים אלא לשתף בחברות שנמצאות בשימוש אצלי.

חשוב לי לכתוב שחלק מהחברות המוצגות כאן מבצעות ניסויים בבע"ח או שייכות לתאגידים המבצעים ניסויים בבע"ח, אך אינני משקללת זאת לתוך ציון המוצר. בשעה שבשימוש אישי יש לי את הפריבלגיה להתפשר על תכונות המוצר לטובת האידיאולוגיה שלי, כאשר זה נוגע לעבודה יש פעמים בהם עלי לבחור במוצר הנכון ביותר עבור הלקוחות שלי ללא קשר לאידיאולוגיה. בכל מצב בו התועלות זהות אעדיף מוצר שלא נוסה על בע"ח.

ובמקום הראשון, בציון 9.5



OUTLAST LIP COLOR by COVERGIRL

כשגרתי בניו יורק, לפני לא מעט שנים, והרבה לפני שהייתי מודעת לסוגיית הניסויים בבע"ח מאד אהבתי את חברת  COVERGIRL הנמכרת בפארמים השונים במחירים שווים לכל נפש. אך עם השנים והמודעות, בשילוב עם הקושי בלהשיג את מוצרי החברה בארץ, הביאו אותיל זנוח אותה סופית, לפחות עד לפני כמה חודשים אז נכנעתי לסקרנות עקב הביקורות המעולות ורכשתי את השפתון הזה, בגוון NUDE, שהוא הגוון המושלם ביותר שמצאתי עבורי בכל החברות שניסיתי.

למי שלא יודעת, COVERGIRL היו הראשונים שיצאו עם השפתונים העמידים במתכונת הזו, והם מאד גאים בכך, ובעובדה שהשפתונים שורדים עד 16 שעות (וזה נכון, ניסיתי בעצמי, יום מקולל). מה שמעניק להם את הציון הגובה הוא שילוב של מבחר הגוונים העצום, ההפרדה בין הצבע ללחות שמוצאת חן בעיניי, העובדה שהם אכן עומדים בהבטחה לעמידות ובעיקר שהם לא מייבשים את השפתיים או מתקלפים.

זו לא רק המברשת שמוציאה כמות מדודה, זה משהו בפורמולה שיוצר שכבה דקיקה ועם זאת מלאת צבע על השפתיים, שמתייבשת במהירות אך אינה מייבשת. כן, מרגישים מעט דביקות בזמן שהשפתון מתייבש, אך התחושה חולפת תוך דקות ספורות.
בד"כ כשאני מורחת שפתון עמיד אני מודעת לקיומו על השפתיים לאורך כל היום ונדרש לחדש שוב ושוב לחות או גלוס מעל כדי להעביר את התחושה, כאן זה ממש לא המקרה ואני משתמשת בלחות באותה מידה בה אני משתמשת כאשר אין לי שום צבע על השפתיים
החיסרון היחידי? לא ניתן לרכוש בארץ

שורה תחתונה? מושלם!
ומצרפת גם סווטצים פשוט כי הגוון הזה מושלם לדעתי
עם הלחות

ללא לחות מעל

במקום השני, בציון 8
SuperStay Color& SuperStay Gloss by Maybelline

עד שהכרתי את מס' 1 אלה היו השפתונים המנצחים שלי, בגלל מבחר הצבעים, בגלל הנגישות בארץ, ובגלל שמדי פעם אפשר למצוא עליהם מבצעים ממש שווים של 3 ב-100 :)
לשפתון הזה היו כמה גלגולים, תחילה הבטיחו עמידות ל12 שעות, אח"כ שיפרו א הפורמולה (או לפחות שינו את הכיתוב על האריזה) ועלו ל14 שעות, אח"כ ל18 והיום הם מבטיחים כבר 24 שעות, הבטחה שאני מקווה שאף אחת מכן לא בודקת כי חשוב להסיר איפור לפני השינה!

החוכמה עם השפתונים האלה היא למרוח שכבה דקה, מאד, כדי להמנע מהתקלפות ותהבקעות של הצבע, מראה לא מחמיא בעליל. המינוס בשפתון הוא שהוא יורד באופן לא אחיד מהשפתיים מה שמצריך תיקון שלו אחרי ארוחה, ומחייב משנה זהירות כדי לא ליצור שכבה עבה, אתגר לא פשוט בהתחשב בכמות הבכלל לא מדודה שיוצאת, ואז שוב תהיה התבקעות.

עוד חיסרון הוא בתחושה, השפתון מייבש את השפתיים ומותיר אותן כל כך דביקות ולא נעימות שזה פשוט בלתי אפשרי למרוח אותן ללא הגלוס או הלחות מעל. (השפתון הזה מגיע בשתי גירסאות, אחת עם גלוס בקצה והשניה עם לחות, נחשו את מה אני מעדיפה).

ולבסוף הגימור המבריק של חלק מהשפתונים שלא תמיד מחמיא, מזל שהם לרוב משמים אצלי פשוט כבסיס לשפתון נוסף כאשר אני מאפרת כלות.

שורה תחתונה? האופציה הכי מוצלחת שנתקלתי בה בארץ, ועדין לא מושלמת...


מקום 3 בציון 7.5:


Colorstay Overtime Lipcolor  by Revlon
גם כאן היו לשפתון כמה גלגולים, הוא התחיל באריזה עגלגלה יותר, uהגיע, לפחות במקרה שלי, עם גלוס נצנצים מזעזע, והתגלגל לצורתו הנוכחית, עדין עם גלוס אך הפעם שקוף.

גם כאן מבחר הצבעים גדול, אך המחיר בארץ מעט יקר יותר מהמתחרים. המרקם דליל יותר בהשווה למייבלין, שזה לא בהכרח חסרון, אך גם האטימות של הצבע פחותה, מה שלא מפריע בגוונים הטבעיים יותר אך מקשה על מריחה אחידה בגוונים חזקים.
מה שבעיקר הפריע לי היתה תחושת הדביקות שאינה חולפת, ואין ספק שהגלוס לא עוזר פה, וההעלמות הלא אחידה מהשפתיים לאחר נשיקה לוהטת או ארוחה טובה (כל אחת וההנאות שלה, לא שופטת)

על אף שלא כתוב על האריזה השפתון מתיימר להחזיק 12 שעות לפי הפרסומים, בפועל הוא דהה לי משמעותית אחרי תשע שעות בערך, ועדין זה זמן מכובד ביותר ללא חידוש.

מקום 4 בציון 6.5:

LIP2LAST by MANHATTAN
רוב הסיכויים שלא שמעתן או נקלתן בחברה הזו קודם, היא לא מוכרת בארץ, וגם בחו"ל לא מצאתי אותה ביותר מדי מקומות, אבל יש להם אר חמוד, ומחירים נוחים אז רכשתי לי שפתון אחד.
העובדה שאני לא מנסה שפתונים על השפתיים מסיבות היגיניות מאד מקשה עלי לבחור גוון לעצמי, זה תמיד סוג של ניחוש מושכל, ולפעמים, כמו עם הגוון הזה, זו גם נפילה.
חוץ מהגוון עצמו אין לי דברים רעים לומר על השפתון העמיד הזה, הוא פשוט לא טוב כמו המתחרים שלו. גם הוא מגיע עם גלוס, גם לו יש אפליקטור ספוג, וגם הוא, כמו מייבלין, מוציא מעט יותר מדי צבע במריחה ישירה מהאפליקטור (מזל שאני לא מורחת ככה). הוא פחות עמיד ופחותאטום מהשאר וזו הסיבה העיקרית למיקומו ברשימה.

אם ממש נתפסתן על אחד הגוונים שלו, זו רכישה טובה, אבל אם אתן מראש מחפשות שפתון עמיד קחו מחברה אחר.

וסווטצים של הגוונים העמידים:

מתנצלת, כשלא פירטתי את הגוון זה כיוון שהכיתוב נמחק



בהורדה עם מגבון שניות אח"כ השפונים של מייבלין הראו א כח ההתנגדות המרשים ביותר, כאשר גוון אחד כלל לא השתנה לא משנה כמה התאמצתי, בהחלט מוצר מנצח.

5 תגובות:

  1. אני שונאת שפתונים דו צדדים! :O
    אני זוכרת ששמתי אחד של מייבלין, והייתי צריכה לקרצף אותו רבע שעה עם מגבון מסיר איפור כדי שירד לגמרי.
    זה לא שפתון, זה צבע :P

    השבמחק
  2. מצחיקה, זה הרי כל החוכמה מאחורי העמידים, שהםיחזיקו כל היום
    להבא להסיר עם מסיר איפור דו-פאזי או מסיר איפור שומני,יורד בלי לשפשף

    השבמחק
  3. אף פעם לא התחברתי לשפתונים עמידים. מייבלין אכן עמידים אבל יותר מידי, וקשה להסיר אותם.
    לא אכפת לי לחדש שפתון מידי פעם, זה אפילו נחמד.

    השבמחק
  4. ממליצה לך לבדוק גם את השפתון של רבלון Revlon Colorstay Ultimate Liquid Lipstick. מחזיק כמעט יממה...

    השבמחק
  5. אין כמו הליפסטיק הנוזלי העמיד של רבלון. גם לא יקר אם קונים Revlon colorstay מחול

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...