יום רביעי, 14 בדצמבר 2011

בניית אתר למאפרות

אחרי שבפוסט הקודם דיברתי על חשיבותו של האתר עבור שיווק העסק, חשבתי שראוי להקדיש פוסט לבניית האתר, הן פיזית והן מבחינה רעיונית ועיצובית.

את יכולה להחליט שאת לוקחת חברה לעיצוב וקידום אתרים, מגדירה לה את רצונותייך, משלמת סכום נכבד ומורידה מעליך את עול התכנון והעיצוב, אבל אתר טוב עלול לעלות כמה עשרות אלפי שקלים, וסביר להניח שזה מעל תקציב השיווק עליו סיכמנו בפוסט הקודם.
ועל כן אציג בפניך את האופציות החינמיות או בתשלום קטן לבניית אתר. נכון, זה מצריך ממך יותר עבודה, ומצד שני תוכלי לעדכן את האתר בקלות, הוא יהיה הבייבי שלך, וכאמור לא יעלה לך המון כסף.
השלב הראשון הוא קניית דומיין- כתובת עבור האתר, ולו רק בשל המקצועיות שזה משדר לעומת כתובת כגון www.blabla.co.il/site/your name והעובדה שהכתובת תהיה זכירה יותר כאשר תפני אנשים לאתר. עלות שנתית של דומיין עומדת על כ80 ש"ח.
ישנם אתרים רבים המציעים אפשרות של בניית אתר בחינם (כאשר בחלקם תתבקשי לשלם עוד כ200 שח בשנה תמורת חיבור האתר לכתובת הדומיין שלך). היתרון של אתרים אלה הוא הממשק הפשוט מאד לתפעול שלרוב אינו מצריך ידע בשפות  מחשב (אפילו לא HTML!), והנגישות למערכת הניהול של האתר מכל מקום:

WIX.COM המערכת בה אני משתמשת. האתר הוקם במקור ע"י חבר'ה ישראלים אבל פונה לשוק העולמי ועל כן ההתאמות לעברית לא תמיד נוחות. האתר נבנה בפלאש, מה שנותן רושם מעולה אך פוגם מעט בקידום האתר במנועי החיפוש (עם כי החברה הצליחה להתגבר על כך איכשהו להבנתי). ישנן תבניות רבות מהן ניתן לבחור או לעצב תבנית בעצמכן.

weebly.com אתר חינמי נוסף. מציע אינספור תבניות, תמיכה טובה בעברית וממשק פשוט וקל. האפשרויות העיצוביות מוגבלות יותר לטעמי, אך ניתן לחבר את הדומיין ללא כל תשלום.

2all.co.il ממשק ישראלי, חינמי, פשוט ונוח המעניק גם תיבת הודעות לפונים דרך האתר. בתחילת הדרך השתמשתי בממשק זה, הפרסומות קצת מעיקות אבל נוחות השימוש גבוהה.

wordpress.co.il עוד ממשק חינמי,מערכת קצת פחות פשוטה,ואם תרצו תבנית מוכנה יכול להיות שתאלצו לשלם תמורתה (כ50$ בממוצע). הממשק מצריך קצת יותר ידע, אבל האפשרויות בלתי מוגבלות והוא אידיאלי מבחינת קידום אתרים.



ואחרי שבחרנו ממשק צריך לדאוג לחלק החשוב באמת- תוכן. יש צורך לשבת ולערוך אפיון של כל מה שאתן רוצות שיהיה באתר, תוך מחשבה על קהל היעד שלכן.
ומיהו קהל היעד שלכן? האם אתן פונות לכלות? לנשים בוגרות? לאנשי עסקים? ללקוחות מתחום האופנה? ללקוחות המעוניינים בציורי פנים או גוף? ללקוחות המחפשות סדנאות איפור? לקוחות שונים מחפשים דברים שונים באתרכן.

בגדול האתר אמור לשמש שני סוגי לקוחות: לקוחות שפנו אליכן טלפונית על סמך המלצה או הכרות ואתן שולחות אותם לראות עבודות, ולקוחות שמעולם לא שמעו עליכן, הגיעו לאתר בחיפוש אחר מאפרת והאתר צריך למכור להם דווקא אתכן.

עבור הסוג הראשון חשוב בעיקר שתהיה גלריה טובה וייצוגית. הם כבר שמעו כליכם, קיבלו המלצות ויודעים איך ליצור עמכם קשר, אלה הלקוחות הכמעט בטוחים. הגלריה צריכה להבטיח להם כי סגנונכן מתאים להם- הקפידו להציג תמונות באיכות טובה (ורצוי מעולה), אל תסתפקו בסתם חברות יפות כמודליסטיות ובצלם חובב- העדיפו דוגמניות וצלמים מקצועיים להפקות שאתן יוזמות, את ההבדל רואים בתמונות. אם אתן פונות לתחום של כלות הקפידו להציג תמונות של כלות אמיתיות בהן רואים בבירור את האיפור והשיער (בקשו תמונות מהכלה לאחר החתונה, אל תסתפקו בצילום שלכן).

בסוג השני צריך להשקיע יותר, הוא אינו יודע מי אתן ולמה דווקא אתן מתאימות לו. ועל כן יש לכלול באתר גם: דף אודות שיספר (בקצרה!) עליכן,על ניסיונכן ועל ה"אני מאמין" שלכן, המלצות מלקוחות, הסבר על השירותים השונים שאתן מעניקות, מאמרים שיבססו את מעמדכן כדמות סמכות בתחום ודרכי יצירת קשר.

לאחר שסיימתן לאפיין  את האתר, הריצו חיפוש באינטרנט על קידום אתרים והעמיקו את ידיעותיכן בכל הנוגע למילות מפתח, קידום אורגני במנועי חיפוש, ושאר טיפים לבניית אתר שאף יקודם היטב. בסופו של דבר זה מה שיביא את הסוג השני של הלקוחות, אחרת תשארו עם אתר יפה ומרשים שאיש אינו נכנס אליו.

רק לאחר שסיימתן את כל זה מגיע הרגע לשבת ולבנות את האתר בפועל- לבחור את הרקע, את צבעוניות האתר, את עיצוב התפריטים וכל אותם פרטים קטנים שיגרמו ללקוחות הפוטנציאליים להתעניין מספיק כדי להבחין בתוכן.




3 תגובות:

  1. ישנם גם מספר אתרים בתשלום נמוך, המאפשרים בניית אתרים ואחסון, ללא פרסומות, אולי כדאי לסקר את 2ALL שבתשלום, ואת LIVECITY?

    השבמחק
  2. מאמר מעניין. לא תמיד צריך להתפרע בסכומים כדי שיצא משהו יפה :)

    השבמחק
  3. איזה יופי... =] במקרה הגעתי לאתר הזה. תודה

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...