יום ראשון, 11 בדצמבר 2011

שיווק למאפרות

בין אם רק עכשיו סיימת את קורס האיפור ואינך בטוחה איך להתחיל, שבת למקצוע לאחר הפסקה או שפשוט אינך נמצאת במקום אליו את שואפת מבחינה מקצועית, הפוסט הזה הוא עבורך.
הצלחה של עסק תלויה קודם כל בניהול נכון שלו, ובעיקר בשיווק יעיל. קיימים היום בשוק מאפרים בינוניים עם נפח עבודה מרשים, ולצידם מאפרים מוכשרים שבוקשי סוגרים את החודש (או נאלצים לעבוד בעבודה נוספת כדי לפרנס את עצמם), והכל קם ונופל על שיווק.

אז אני אתחיל דוקא בשורה התחתונה, שיווק הוא לא פונקציה של כמות הכסף שתשקיעי, להיפך, כיום נהוג כי התקציב השנתי לשיווק לא יעלה על 5% מסך כל ההכנסות. לתוך תקציב זה יש לחשב גם את ההוצאות הקבועות: אתר, דומיין, כרטיסי ביקור וגם ימי צילום והוצאות פרסום במדיות השונות.

ואחרי שהבהרנו את העניין הכספי בואו נגיע לתכלס, ובפוסט זה אתמקד בפרסום (שהוא בסה"כ אפיק נוסף של שיווק) במינימום עלויות (או בחינם), שכן ברור לי שבתחילת הדרך כשההכנסות אינן קבועות או ידועות עדיף להמנע מהוצאות גדולות.


כרטיסי ביקור/מגנטים-  רלוונטי בעיקר למי שמעוניינת לעבוד בשוק הפרטי (כלות, אירועים וסדנאות). על הכרטיס צריכים להופיע שמך ושם העסק (או לוגו), מספר טלפון, כתובת דוא"ל וכתובת אתר. לגבי שילוב תמונה בכרטיס הדעות חלוקות, וזה בעיקר עניין של טעם אישי- יש שאומרים כי לאחר זמן מה התמונה נמאסת או שהתמונה עלולה לא לדבר ללקוחה פוטנציאלית ולהרתיע אותה למרות שהסגנון הכולל דוקא יכל להתאים, ושתמונה מוסיפה רק  במידה ומדובר בכוכבת מה-A LIST, ואז היא בעצם מהווה סמל סטטוס (כן, אני מאפרת כל כך מצליחה שאיפרתי גם אותה), ומנג יש שטוענים כי התמונה דוקא מקלה על החיבור ם הלקוחה פהוטנציאלית ומשאירה רושם עז יותר מכרטיס נטול תמונה.
הצד הקדמי של הכרטיס שלי, מאחורה מופיעים כל פרטי ההתקשרות

הקפידי לחלק כרטיסי ביקור לכל אדם שאת פוגשת, ובוודאי לכל לקוחה שלך, הדבר יקל עליהם לזכור אותך כשיזדקקו לשירותיך או יפגשו מישהו אחר שזקוק. אם מדובר בחברים קרובים ציידי אותם אפילו בכמה כרטיסים, מה שמביא אותי לסעיף הבא.

ייח"צני את עצמך בין כל מכריך וגייסי אותם לסייע לך. בהנחה ומדובר באנשים קרובים שאוהבים אותך סביר להניח שהם ישמחו לעזור ברגע שתסבירי להם מה בדיוק את מבקשת מהם לעשות. הקפידי לידע את סביבתך כי את מאפרת, ובקשי כי יסייעו בהפצת הבשורה, תופתעי לגלות עד כמה אנשים ששים לעזור כאשר ברורה להם העזרה המבוקשת.


האינטרנט הוא נכס עצום עבורינו המאפרות, וחשוב לדעת להשתמש בו. כיום, בעידן בו כמעט כל דבר אנו מחפשים באינטרנט, חשוב להראות נוכחות אינטרנטית. הבסיס הוא כמובן אתר- אתר מקצועי ומרשים שיציג את יכולותיך ויגרה את הלקוחה הפונטציאלית להרים טלפון ולקבוע איתך. האתר צריך להציג מגוון של עבודות (ולא עשר תמונות של אותו איפור) אך בה בעת להציג סגנון אחיד שיזוהה עימך. אין הכוונה שעל כל העבודות להראות דומות, להיפך, אבל המטרה היא שבעתיד כאשר אותה לקוחה פוטנציאלית תתקל בתמונה שלך, היא תזהה את הסגנון עוד לפני שראתה את הקרדיטים. חשוב גם כי האתר יקודם באינטרנט כך שיופיע במקום ריאלי במנועי החיפוש. עוד אודות הקמת אתר ארחיב בפוסט אחר.
האתר שלי- טל בן-ארי איפור ותסרוקות לכלות


רשימות תפוצה/מועדון לקוחות- הקפידי לקחת כתובת דוא"ל מכל לקוחה (ובתכלס מכל מכרה שמסכימה לכך) ולשלוח באופן קבוע ניוזלטר חודשי.  בניוזלטר את יכולה לשתף בעבודות חדשות, לשלוח טיפים רלוונטיים, ליידע על מבצעים ובעיקר להשאיר את עצמך בתודעה שלהם. הניוזלטר גם מסייע בביסוס מעמדך כמאפרת בעלת ידע רב, כזו שהן לא יחששו להפקיד בידיה עת פניהן לפני אירוע חשוב.

הניוזלטר שלי בעיצובו הישן

דף פייסבוק ודף גוגל פלוס- הקימי לעצמך דף עסקי והשתמשי בו ליצירת באזז נוסף. אפשרי ל"מעריצי" הדף לשאול שאלות על פני הדף, שתפי אותם במבצעים משתלמים, מוצרים חדשים שאהבת ובעבודות מעניינות שלך. הקפידי לעדכן את הדף על בסיס יומי(והמדרין יאמרו אף מספר פעמים ביום) וליצור מערכת יחסים עם קוראיו. דפי פייסבוק מופיעים במנועי חיפוש ומסייעים בשיווקך וזאת מבלי להשקיע אגורה.




בלוג- אם את אוהבת לכתוב וחושבת שיהיה מי שימצא את זה מעניין כדאי לך לשקול לפתוח בלוג. את יכולה להשתמש בבלוג כדי לחלוק חוויות מעבודות מעניינות שעשית, להציג תמונות של עבודותייך, לספר על מוצרים שאת אוהבת, להציג מדריכי איפור מצולמים וכל תוכן איפורי אחר שתרצי

ערוץ יוטיוב- אם, בניגוד אלי, את לא חוששת מהמצלמה, שווה לך לשקול לפתוח ערוץ בyou tube ולצלם סרטוני איפור שונים בהם את מדגימה ומלמדת כיצד להתאפר.

פורומים- הראי נוכחות בפורומים העוסקים באיפור (או בחתונות אם זה התחום שמענין אותך). חשוב כי הנוכחות שלך תתרום ליתר המשתתפות ולא תתפס כשיווקית נטו, אף אחד לא אוהב פרסום כאילו-סמוי.

פרסום ממומן בגוגל/פייסבוק- מודעות ממומנות זו דרך טובה ויחסית לא יקרה להתנסות בפרסום בתשלום. נסחי מודעה אטרקטיבית, הגדירי קהל יעד, הקציבי סכום לכל לחיצה (PAY PER CLICK), ותקציב מקסימלי, ובדקי האם זה עובד עבורך. יש הטוענות כי הפרסום הביא להן עבודה רבה ויש שראו בכך בזבוז של כסף. המודעות יופיעו לקהל היעד שהגדרת כאשר הוא יקיש מילת חיפוש רלוונטית (בגוגל) או בצד המסך (בפייסבוק) ויביאו לך חשיפה רחבה יותר.

שיתופי פעולה- צרי קשר עם בעלי עסקים מתחומים משיקים: סלוני כלות, מעצבי שיער, חנויות פרחים, חנויות לבגדי מעצבים, צלמים, מרכזי ספא וכל מקום אחר שבו את חושבת שקהל היעד שלך מסתתר. הציעי להם תמורה עבור הפנייה של לקוחות פוטנציאליים עבורך, והבטיחי להפנות בתמורה גם את לקוחותייך. את יכולה להציע להם להעניק קופון ללקוחותיהם כצ'ופר שמקנה הנחה משמעותית אצלך, כך הם יהיו מרוצים שהם יכולים להעניק הטבה ללקוחות מבלי שהדבר יעלה להם- ואת תזכי בחשיפה.

בהצלחה!

3 תגובות:

  1. פוסט נהדר ומחכים. תודה!

    השבמחק
  2. תודה לך :) שמחה שנהנית

    השבמחק
  3. לדעתי מי שמסיימת את לימודי האיפור, צריכה להתחיל משיתופי פעולה על מנת להגדיל את תיק העבודות.
    שם המשחק בשיווק אינטרנטי הוא מתן תוכן.
    ללא ספק תמונות איכותיות זה משהו שיכול לעזור ביצירת כתבות לדוגמא :צעד אחר צעד ועוד..
    בהצלחה למסיימות

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...