יום ראשון, 1 בספטמבר 2013

יומן דיאטה- הסוף או: Do as I say, not as I do

אז הדיאטה שלי לא צלחה, בעיקר כיוון שהגעתי למסקנה שעם כמה שהשומן מפריע לי, מפריע לי יותר לוותר על ההנאות שהאוכל מסב לי. כל עוד אני בריאה ומאושרת כנראה שהעודף משקל שלי לא יעלם מעצמו, אם חס וחלילה אשמין עד לרמה של סיכון בריאותי או לא אוכל לסבול את ההשתקפות במראה, אשוב לחלי ואתחייב לתפריט בצורה רצינית, כי כשמקפידים התוצאות מדהימות, הבעיה שלי היא שקשה לי להקפיד

אבל היות ואנחנו ממש לפני החגים, החלטתי לחלוק עמכן את חוכמתה של חלי ממן בכל הנוגע לאכילה נכונה בחג:

הרימון, הפרי האהוב עלי, אישית, בשולחן החג, מתברר כפצצת קלוריות לא קטנה בכלל. חלי ממליצה:

טיפ! הכינו מראש קינוח רימונים. פזרו גרגירי רימון עם 2 כפות סומסום והגישו בקעריות קטנות. (יחידה בינונית)- מכילה 208 קלוריות.

במשך שנים הייתי משוכנעת שהמנהג של הדלעת (קרא) הוא המצאה משפחתית בצד של אמא שלי, אבל מסתבר שגם חלי מכירה בדלעת ואף ממליצה עליה שכן היא תורמת לתחושת השובע, קלה לעיכול ומכילה רק 33 קלוריות ב-100 גרם 

עוד מנהג שהייתי סקפטית לגבי מהימנותו הוא הלוביה- שעועית, וגם כאן מדובר בתוספת בריאה במיוחד לתפריט שלנו, כמו גם הסלק ואפילו, התוספת השנואה עלי ביותר לשולחן החג- הדג.

לחלי מספר המלצות הגשה, מה דעתכן?
  • הכינו תבשיל שעועית ירוקה עם בצל מאודה ומעט תבלינים - תוספת נהדרת לצד דג בארוחת חג.

  • מתכון קליל: הכינו 3 סלקים בינוניים מבושלים וחתוכים לקוביות, סחטו מיץ מלימון שלם, הוסיפו בצל סגול בינוני קצוץ לקוביות קטנות, צרור פטרוזיליה שטוף וקצוץ ופזרו מלח ופלפל שחור טרי טחון. המתכון ישתלב מצוין עם אורז מלא.
  • הגישו מנת דג לצד כרישה וקישואים שאפיתם בתנור למשך 10 דקות, או מנה של דג בדבש וחרדל ותקבלו ארוחה שלמה, בריאה ודלת קלוריות לפי המסורת היהודית.

 ואיך תתמודדו עם התפוח בדבש? השאירו אותו לקינוח: הכינו מראש צנצנות דבש אישיות לכל סועד, על מנת לטבול את התפוח בדבש וכך תגבילו את עצמכם מללקק דבש מיותר.

אישית, אני לא בטוחה איך יתקבל הרעיון של שילוב סימני החג בארוחה עצמה ולא בשלב הטעימות והברכות במשפחות שלנו, אבל אני חושבת שזה חלופה הרבה יותר מעניינת
ובשורה התחתונה, והחשובה ביותר, והיא מגלמת את הסיבה לטעמי שקבוצות ההרזיה של חלי כל כך מוצלחות:  קשה להימנע מאכילת מאכלי החג, בעיקר מהרימונים, התפוח והדבש שנמצאים בכל מקום. זכרו כי חשוב לשמור על אורח חיים בריא גם לאורך החג ואם אכלתם קצת יותר מידי, לא נורא! תדעו לפרגן לעצמכם והשתדלו לחזור למסלול לאחר סיום הארוחה.

חג שמח

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...