יום שבת, 17 באפריל 2010

ערכת השרדות למאפרת

מאפרת על סט צילומים היא לעולם לא רק מאפרת, כבר כתבתי בהרחבה על כך שההפקות מצפות כי המאפרת תדאג גם לסטיילינג ולשיער, אך כעת אני רוצה לעסוק בכלל בנושא אחר- המאפרת כאמא/ רופאה/ כלבויניקית של ההפקה.
לדוגמנית יש כאב ראש? אולי למאפרת יש אקמול... השחקן שכח להתגלח בבוקר? לא נורא, בטח למאפרת יש סכין גילוח.

עבור כל אותם מצבים לא צפויים שעלולים לקלקל את יום הצילומים, הרכבתי ערכת "תוספות" שכדאי לקחת להפקות. נכון, זה בפירוש לא התפקיד שלנו כמאפרות, וגם לא באחריותינו, אבל תמיד נחמד להזכר כזו ש"הצילה" את ההפקה (ולפעמים מדובר אכן בהצלה) או סתם להעניק פתרון יצירתי לבעיה.

אז הנה רשימה של דברים שממש לא נמכרים במדפי האיפור, אבל בהחלט כדאי להכניס למזוודה:

  • אלכוהול 70%- כן זה הפשוט שקונים בכל בית מרקחת. מעולה למקרים בהם נתקעים בלי מנקה מברשות ויש צורך להשתמש באותה המברשת על מספר מאופרים. טוב לחיטוי באופן כללי... רצוי גם להעביר למיכל התזה ולחטא את המוצרים היבשים מפעם לפעם... אגב, אלכוהול גם יכול לסייע בהצלת צללית אבן שבורה, אבל זה כבר לפוסט אחר.
  • מיני ערכת עזרה ראשונה- פלסטרים (פרקטית עדיף את השקופים, אישית אני אוהבת את של פו הדב למרות שתכלס הם סתם נמכרים במחיר מופקע), אקמול, סביעור (לחיטוי עור פצוע) וכו'.
  • משחה לטחורים- סוד בכלל לא שמור בקרב מאפרים הינו יתרונה של משחה זו בהורדת נפיחויות מתחת לעיניים. אז נכון זה לא יטפל בכהות של הדוגמנית שהעדיפה לבלות לפני הצילומים במקום לישון, אבל זה בהחלט יעזור להוריד את הנפיחות מתחת לעיניים.
  • טמפונים, תחבושות- אף פעם אי אפשר לדעת מי תזכה לביקור החודשי של הדודה. לכו על בטוח- תחבושות עם ספיגה רגילה וקופסת טמפונים שמכילה את כל הגדלים יתנו מענה לכולן.
  • סכין גילוח חד פעמי- כבר היו מקרים מעולם, תמיד כדאי להחזיק שניים-שלושה בתיק. האתגר האמיתי: למצוא סכינים שאינם שייכים לתאגיד המבצע ניסויים בבע"ח
  • ספריי/קרם נגד יתושים- יעיל במיוחד להפקות בעונה החמה בחוץ. בתור ילדה היתה זו אחותי שתמיד משכה אליה את כל היתושים (יתושות, אבל למה להיות קטנונית) ואני הייתי בטוחה יחסית מעקיצות. הכל השתנה כשהגעתי לביתו של בן זוגי וגיליתי שכח המשיכה הוא גנטי וכל היתושים באזור הגיעו לטעום את דמי (אז גם גיליתי שאני מתנפחת מעקיצות בצורה זוועתית ומחלימה מהן מ-א-ד לאט). עד עכשיו הבעיה בקרמים האלה היתה שהריח דחה הרבה יותר בני אדם מאשר יתושים,  לאחרונה יצא לי לנסות מוצר שנקרא "אתוש" שפותר את הבעיה הזו. כן, כן, למוצר יש ריח נעים! הוא מגיע במרקם ג'לי ואומנם לא הצליח להתגבר על היתושים אצל חמותי, אבל בשאר הארץ הוא עמד בגבורה במשימה. יתרונות נוסף- לא נוסה על בע"ח ופותח ע"י המוחות הטובים של מדינתנו הקטנה (ברוח יום העצמאות הקרב אני הופכת לאובר-פטריוטית)
  • קרם הגנה מהשמש- שוב, חשוב במיוחד להפקות חוץ. גם פה יש לי המלצה מפתיעה- מוס להגנה מפני השמש של אולטרה סול.  שוב היתרון הגדול הוא הריח- לרוב הקרמים האלה מתהדרים עם ריח מאד ייחודי ולא בהכרח טוב, לקרם הספציפי הזה (המיועד, כמו מרבית הדברים השווים, לילדים) יש ריח ממש נעים. מה שכן המרקם של המוס מאד משעשע ויוצא אוורירי מדי. הקרם מגיע עם מקדם הגנה 30 SPF ומומלץ לחדשו אחת לשעתיים. אחרי הפקה בת חמישה ימים בחוץ שעשיתי בקיץ האחרון (לבמאי צעיר ומאד מוכשר שיצר גרסה מאד מעניינת לעליסה בארץ הפלאות) וממנה חזרתי מדי יום יותר ויותר אדומה ודואבת, אני בהחלט מקפידה להמרח (והזכיר למאופרים להמרח גם כן).
  • קרם להרגעת העור- עבור כל אלה שלא טרחו להשתמש בשני הקרמים הקודמים ונעקצו/נשרפו. כאן יש לי שלוש המלצות, אבל עלי להודות שאני סוחבת אחת מהן בתיק מטעמי עצלות. הראשון- חמאת הפלאים של ויקטוריה סיקרט שעוד תזכה בודאי לפוסט משל עצמה. החמאה הזו, על אף שזה בכלל לא ייעודה, מרפאת כוויות חום וקור (כן, אני מוכשרת) ומגיעה במגוון ריחות מטריפים שגם נשארים עד למקלחת הבאה. כל פעם שמישהו טס לארה"ב אני מחדשת את הסטוק שלי. המוצר השני הוא בגדר השווצה, מדובר בקרם להרגעת העור המיוצר באירלנד אי שם במערבה, באזור אשר מקרא BURREN ונהנה מתנאים אקולוגיים שהביאו לכך שהתפתחה שם  צמחייה ייחודית. מהצמחים הללו מפיקים  זוג נעים מגוון קרמים ותכשירים מפנקים. בירח דבש רכשנו את הקרם הזה (וערכה גדולה של דברים נפלאים אחרים עבור אמי שפספסנו את יום הולדתה) ונותר לי רק לשבחו שוב ושוב. והמוצר האחרון הינו גם כן מבית "אתוש", ובהחלט עזר להרגיע עקיצות של יתושים, אבל לא העניק פתרון הולם לשיזוף יתר (ככה זה שמורחים לבד את הגב ומפספסים נקודה באמצע- כואב!).
  • טישו/נייר טואלט ומגבונים לחים. תקראו לי סבתא, אבל תמיד יש לי חבילה קטנה של טישו וכמה מגבונים באריזות אישיות בתיק, על כל מקרה. לא רק בתיק האיפור אלא גם באישי.
  • סוכריות/מסטיקים מנטה- אני חושבת שההסבר מיותר, לא? רק תקפידו שזה לא יהיה מהזן החריף מדי, כדי שלא יסרבו לכם דווקא כשאתם ממש זקוקים לכך לצורך המשך העבודה...
  • ערכת כלי תפירה קטנה- כמה סיכות ביטחון, מחט, חוטים בשניים שלושה צבעים.
אני מתחילה להבין למה תיק האיפור שלי שוקל כמעט כמו הכלב...
גרב, 45 ק"ג של אהבה

8 תגובות:

  1. פוסט נהדר ושימושי לחלוטין - לגזור ולשמור!

    השבמחק
  2. נהניתי לקרוא, ומצאתי שזה שימושי לא רק למאפרת :)
    בהחלט מתכננת לבדוק את ההמלצה שלך למוס הגנה של אולטרה סול.
    ואשמח אם תעלי פוסט על החמאה של ויקטוריה סיקרט (בינתיים אולי תוכלי להגיד לי מה מחירה בארה"ב ואיפה מוכרים אותה שם?)
    תודה D:

    השבמחק
  3. החמאה נמכרת בסניפים של ויקטוריה סיקרט ברחבי ארה"ב או דרך אתר האינטרנט שלהם. מחירה 10 דולר אם אינני טועה, ולרוב יש מבצעים של 5 ב-35 (ועל כן אני קונה סטוקים)
    הפוסט יעלה בהמשך

    השבמחק
  4. איזה חתיך הגרב הזה...

    השבמחק
  5. רק חבל שהוא משמין בקצב יותר מהיר ממני :)

    השבמחק
  6. חחח איזה חמודדד גרב :))

    תגידי, בסוף עלה הפוסט על חמאת הגוף ? האממ
    איזה ריחות וכו' את ממליצה ? מה היתרונות שלה בדיוק ?
    תודה!

    השבמחק
  7. העלתי עכשיו
    מומלץ בחום
    http://talpromakeup.blogspot.com/2011/06/blog-post_07.html

    והוא הכי חמוד בעולם! :)

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...