יום שישי, 30 באפריל 2010

Make Over Time

המאפרות ביניכן בודאי מכירות את התחושה המעקצצת הזו בקצה הלשון כאשר אתן רואות בחורה זרה מלאת פוטנציאל אשר מתעקשת להרוס אותו באיפור שלא רק שלא מחמיא לה, אלא בחלק מן המקרים ממש מכער. תמיד יש את ההתלבטות- האם לומר משהו או לשתוק. מצד אחד- מטרת ההארה היא להטיב עימה, מצד שני אנחנו לא מכירות, ואולי היא לא יודעת לקבל ביקורת? ולא רק עם זרות זה קורה לי... אבל אז אני לרוב משתדלת לחכות עד שאני אכיר את אותה אשה מעט טוב יותר, ואהיה בטוחה שההארה תתקבל בחיוך ובהכרת תודה ולא בעצבים.
זה יכול להיות סגנון איפור שמקטין או מפיל את העין במקום להגדיל או להרים, שפתון מבגר, מייק אפ בגוון הכהה בכמה דרגות מגוון עורה ("מסכה"), סומק שמונח בכל מקום מלבד המקום בו הוא אמור להיות ועוד אלף ואחת טעויות אחרות...

לעיתים פונות אלי מכרות מיוזמתן ומבקשות את חוות דעתי על אופן האיפור שלהן. אני מסבירה להן מה נכון לדעתי, אך תמיד יש לי איזו דילמה- מצד אחד הסבר מילולי לעולם לא יהיה טוב כמו הדגמה של ממש, ומנגד- אם אציע להן לעבוד סדנא הן עלולות לחוש כאילו אני מנסה לכפות עליהן את שירותיי.
עם זרות זה הרבה יותר קל, ואני מאד נהנית להעביר סדנאות אישיות לנשים וללמד אותן כיצד להוציא מעצמן את המיטב.

הבעיה היחידה- אני נוגעת אומנם בתחום האיפור והטיפוח, אך מה עם המכלול? מה יעזרו פנים מאופרות היטב עם התספורת עושה עוול לפנים? וכמה טוב כבר יכול להראות האיפור כשצבעי הבגדים מתנגשים בו בברוטאליות?! בעבר ניסיתי אני לגעת בנושאים אלה בסדנאות, אך תמיד הרגשתי כי אין ביכולתי לתת מענה מספק בנושא. לבסוף החלטתי לעשות משהו, חברתי לסטייליסטית בשם סיון זמיר, ויחד אנו מציעות סדנא משותפת, מייק אובר של ממש.

זהו בעצם יום כיף בו אנחנו מגיעות לבית הלקוחה, מתחילות בפוטו רצח של הלקוחה בבגדים בהם היא פותחת את הדלת (אל דאגה התמונות הן לשימושה הפרטי ולהדגמת השינוי, כשונאת מצלמות בעצמי אני לא אכריח מישהי אחרת לסבול), ואז סיון נכנסת לתמונה. סיון מתחקרת את הלקוחה (נדמה שבין השיעורים הרבים בקורס הסטיילינג יש גם כמה המועברים ע"י סוכני שב"כ לשעבר) על סגנונה האישי, שגרת חייה והעדפותיה; מזהה יחד עם הלקוחה את מבנה גופה, ואת החלקים המוצלחים ביותר; ויחדיו הן עוברות על ארון הבגדים ובונות מלתחה מחמיאה. לאחר מכן אני נכנסת לתמונה ועוברת יחד עם הלקוחה על תיק האיפור שלה. אחרי שנפטרנו מהשפתון שמלווה אותה מהתיכון (ועברו מאז לרוב לא מעט שנים) ומן המסקרה שחוגגת יומולדת, אני מלמדת אותה כיצד להתאפר באופן שיתאים לשגרת חייה ויחמיא לפנים וללוק הכולל.
אם הלקוחה מעוניינת אנחנו משלבות גם קניינות אישית ביום הזה, ויוצאות יחד לקרוע את העיר (אך לא את הכיס, לא צריך להוציא מיליון דולר כדי להראות מיליון דולר) ובסוף- תמונת "אחרי", חלוקת דפים מסכמים ופרידה מאשה "חדשה".

הדבר החשוב ביותר בעיניי בתהליך, ובכלל באיפור, הינו לא להפוך את הלקוחה למשהו שהיא לא. נכון, עם שינוי דרסטי היא יכולה להראות טוב יותר- אך היא תרגיש לגמרי לא עצמה, ואף אחת לא יפה כשהיא לא נינוחה. אנחנו לא הקצבות מה"ברבור" (מישהו זוכר את התוכנית האיומה הזו? לקחו נשים רגילות והפכו אותן לבובות סקס מתנפחות), או טיירה בנקס שמתעקשת להתעלל בדוגמניות וואנה-ביס שמגיעות לתוכנית ("קוראים לי טל ואני מכורה לתוכנית טראש". להגנתי אני מתלהבת בעיקר מהאיפור), אנחנו בסך הכל מאמינות בללמד נשים להוציא מעצמן את המיטב.

ולא רק קורבנות אופנה מבקשות מהפך, לעיתים זה פשוט צורך שעולה משינוי בסגנון החיים: ההיפית הזרוקה מבן גוריון מסיימת את לימודי ההנדסה שלה וצריכה להתחיל להתלבש כעובדת בחברת היי טק ולא כפליטת  אם שאחרי חופשת לידה ארוכה בטרנינג רוצה לצאת לחפש עבודה ולא זוכרת איך מתלבשים למצבים בהם לא פולטים עליה אוכל שמונה מאות פעמים ביום. אשה שנפרדה מבן זוגה אחרי שנים רבות ורוצה שינוי חיצוני שיתלווה לשינוי העצום בחייה... לפעמים פשוט מתחשק שינוי :)

ומה אתכן? מה הייתן משנות בהופעתכן?

תגובה 1:

  1. אני חייבת להסכים איתך, שאין חוויה זהה לחווית שיעור אישי עם מאפרת מקצועית, שלא רק מסבירה ומדברת אלא גם מראה ומוודא שאכן הבנת. ההתרשמות, הלמידה - כל החווי היא הרבה יותר מאירת עיניים ומפתחת!

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...