יום ראשון, 4 באפריל 2010

דיילאאאאאאאאאאאאאא ת

אני רוצה לעלות סוגיה כואבת עימה נאלצת כל אשה להתמודד לפחות פעם בחיים, ורובנו פעמים רבות. לא, אינני מדברת על תקרת הזכוכית או על הטרדה מינית לא עלינו, אלא על בעיה שהרבה יותר קל להביא לפתרונה- דיילות היופי.
מי לא נתקלה בסיטואציה בה כניסה תמימה לחנות פארם או איפור מקצועי הובילה למפגש מאיים וטראומתי עם אשה חסרת גיל מאופרת באיפור כבד מדי לאור הפלורצנט שבסניף (בפארמים השונים) או עם צעירונת שהפנימה קצת יותר מדי טוב את שיעור הדראג בלימודי האיפור (בחנויות האיפור המקצועי)?!

לא מזמן נכנסתי לאחד הפארמים, ללא מטרה ברורה וידועה מראש (טעות ראשונה), כשאינני מדברת בנייד (טעות שניה, אם כי גם זה לא תמיד מונע מהן להטריד) רק משום שידעתי כי יש מבצעים שווים והיו לי מספר דקות פנויות.
התקרבתי לאגף האיפור והקוסמטיקה חסרת דאגות, לא מודעת למלכודת אליה אני עומדת להכנס. עברתי על יד סטנד איפור והצצתי לראות את שם החברה ואת הכתוב בשלט המבצע התלוי על הסטנד (טעות שלישית!!!). מיד פנתה אלי אחת מאותן ערפדיות "יש לנו מבצעים מעולים, עפרונות ב(אלוהים יודע איזה סכום) בלבד! אולי את רוצה לראות איזה מייק אפ?" ברגע שעצרה לנשום השחלתי "לא תודה, אני מסתדרת" בטון השמור אצלי בדרך כלל לתלמידים השנואים עלי ביותר, אלה שבכניסתם לכיתה עלי להחניק את אכזבת, והתקדמתי בנחישות לאגף הלקים, מבטיה בגוונים השונים כאילו שם אמצא את התשובה למשמעות החיים.

אחרי שערפדית מס' 1 הבינה את הרמז וחזרה לשבת במקומה, העזתי להמשיך ולצעוד בחנות והתקדמתי לכיוון סטנד המברשות והאביזרים הנלווים. מיד התייצבה לידי מס' 2 "שלום, מה להראות לך?" (היא כנראה עברה הכשרה על נימוס ואסרטיביות בשיווק זמן קצר קודם לכן). "שום דבר, אני מסתדרת, תודה" עניתי בטון אפילו פחות נחמד. חלאס, עברה פחות מחצי דקה מאז הפניה של הקודמת, והחלל לא כל כך גדול שהן לא תהיינה מודעות זו לזו. זו נשארה לעמוד לצידי, בוחנת את המוצרים שאני מרימה בעין בוחנת, סטייל מאבטחי ראש הממשלה.
הקפתי את הסטנד ומיד פנתה אלי מס' 3, בנקודה זו הסתובבתי, הנחתי את הדברים שאחזתי בהפגנתיות ויצאתי מהחנות.
חלאס, כמה אפשר?!

היום זה קרה שוב- נכנסתי לפארם, במטרה לא איפורית בעליל, אבל היות וקראתי כי המייק אפ החדש של רבלון משווק כבר החלטתי לקפוץ ולראות אם יש את הגוון שלי ואם הוא אכן כל כך מנצנץ כמו שחשבתי (בערך, וכן למקרה שמישהי תוהה). מיד קפצה עלי דיילת אסרטיבית עם אותו מבצע תמוה על עפרונות "לא תודה, באתי לראות משהו ספציפי", "אולי את רוצה לנסות את המייק אפ החדש של שקר כלשהו?" "לא, תודה, באתי לראות משהו ספציפי". בנקודה זו היא התחילה למרוח לי על היד את המייק אפ (לפחות לא על הפנים!) וכמובן שהיא הדגימה לי גוון שכהה ממני בארבעה-חמישה טונים. בטיפשותי שיתפתי פעולה ואמרתי לה שהגוון הרבה יותר מדי כהה, מה שהביא לשורה של ניסיונות גוון חדשים... אני חייבת לציין שבאופן מפתיע המרקם של אותו מייק אפ דוקא היה חביב, ולולא היתה דבוקה אלי דיילת סביר להניח שהייתי דוגמת אותו כראוי.
וכמעט שכחתי את גולת הכותרת: "בואי אני אראה לך איפה מתאימים גוון למייק אפ" היא אמרה והצביעה על החיבור שבין הפרונט והבק של הזרוע... "דוקא לא, מייק אפ מתאימים על עצם הלסת" תיקנתי אותה, אבל היא בשלה "טוב, תעשי מה שאת חושבת אבל..."
בסוף, כל כך רציתי לברוח ששכחתי לקנות את מה שנכנסתי עבורו...

ובנימה רצינית יותר. אני מבינה כי האינטרס של חברות האיפור והקוסמטיקה הינו למכור כמה שיותר, ובהתאם לכך הן גם מכשירות את העובדות שלהן, אבל השיטה לא עובדת!
אני לקוחה שלא נכנסת לפארם ויוצאת בידיים ריקות לעולם, או לפחות עד היום, הן הצליחו להתיש אפילו אותי!
מה עם קצת תיאום? מה עם לשים לב שמישהו כבר פנה ללקוחה והיא ענתה שהיא לא מעוניינת?! ברוב חברות הבגדים כבר הפנימו את הפואנטה
ואני בכלל לא מדברת על כך שרובן נעדרות כל הכשרה רלוונטית ומוכרות מוצרים ללא קשר למידת התאמתם ללקוחה. לא פעם ולא פעמיים התערבתי ומנעתי מלקוחה תמימה לרכוש מייק אפ ורוד! כשכל כך ברור שהיא צהובה! (הדיילת השתמשה בנימוק הכה הגיוני "כן, זה לא בדיוק הגוון, אבל תמרחי את זה גם על הצוואר עד לקו של החולצה ולא יראו")

אני פונה לכל אותן חברות- די! הפסיקו להתעלל בלקוחות שלכן!

7 תגובות:

  1. אני למדתי להתעלם מהן.. הן מפסיקות להציק לי ככה, כי הן לא בטוחות אם אני חירשת או לא מבינה עברית.

    השבמחק
  2. אני אנסה את זה... שום דבר אחר לא עבד

    השבמחק
  3. אני מוצאת ש"יש לי את זה כבר" או "יש לי הכל" בצירוף עם לא תודה וחיוך עובד כמעט תמיד.

    השבמחק
  4. לרוב אני מגיבה ב"לא תודה, אנימסתדרת".
    אם ממשיכים להציק אני מודה שיצא לי כמה פעמים להיות גסת רוח כלפיהן.
    כמוך, אני מודעת לכך שהן נוהגות כמו שהן נוהגות משום שהדריכו אותן, אבל לעיתים זה עובר כל גבול.
    (מישהו אמר סניף דיזגנוף סנטר?!).

    השבמחק
  5. מי לא מתמודדת עם זה בשלב מסויים?....אני מודה שאני נחמדה מידיי ונוטה להחליף איתן כמה מילים,אבל חלק מהן כבר מכירות אותי ויודעות שאני לא "זורמת" על כל מוצר שימליצו לי.

    למרות שהייתה לי תקרית הזויה איתן בעבר,שביקשתי מאחת מהן לתת לי מוצר כלשהו ממדף שהייתי רחוקה ממנו,והיא משיבה לי ב"קחי לבד".

    השבמחק
  6. מבינה ללבך...גם אני ויתרתי פעמים רבות על קניה מפאת אופיין האגרסיבי של המוכרות.
    כדי להצליח לקנות את מבוקשי וגם כדי לא לצאת מכליי בידי עלוקת מכירות שמוצצת את דמי, אני פשוט נכנסת עם האיי פוד כשהאוזניות באוזניים (לא חייב להיות דלוק כמובן)ואז כל ניסיון לדבר איתי עולה בתוהו. המוכרת יוצאת לי מהפריים ואני לא יוצאת מכליי :) תנסי

    השבמחק
  7. רעיון טוב, האייפוד.
    בעיני, הם היו מגדילים בעשרות האחוזים את המכירות, ודאי של החברות העממיות, אם הם היו מניחים ללקוחות לנפשן - להתנסות, לראות, להתלבט. הראיה - הקניות המטורפות שישראליות תמיד עושות בארה"ב. וזה לא רק בגלל המחיר (למרות שאני תוהה בכמה אחוזים במחיר מתבטאת העסקת כל אותן דיילות משועממות)

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...