יום שני, 21 באוקטובר 2013

זול זה לא תמיד רע

אני לא זוכרת מתי ואיפה שמעתי בפעם הראשונה על השילוש הקדוש עליו אדבר היום, אבל הוא בהחלט מלווה אותי בחיים וצץ בזכרוני כמעט לפני כל רכישה או החלטה פיננסית. השילוש הוא: טוב, זול ומהיר.
בעולם אידיאלי כל מוצר או שירות שהיינו מעוניינים בו היה מספק לנו את שלוש התועלות הללו, בעולם שלנו כמעט ואין מקרים בהם נהנים מכל השלושה, והניסיון המר של רובנו לימד אותנו שנדירים המקרים בהם טוב וזול הולכים יחד.
זה בא לידי ביטוי באינסוף תחומים בחיינו: התור הפרטי לרופא מומחה יהיה מהיר, והרופא יהיה טוב אבל נשלם על זה ביוקר. חותכני העוגיות מאלי אקספרס יהיו מעולים וזולים אבל יקח להם חודש פלוס להגיע (זו, אגב, רכישה מומלצת לכל מי שיש לה ילדים/ אוהבת את דמויות וולט דיסני ולהיות במטבח), וההמבורגר במזללה יהיה מהיר וזול (לא בארץ, אבל במדינות בהן יש יחס הגיוני בין עלויות הפסט פוד לשכר המינימום) אבל כנראה שלא איכותי במיוחד.

הפוסט הזה בא לדבר דווקא על המקרים הנדירים בהם ניתן למצוא את כל השלושה- גם מוצר טוב, גם מחיר זול וגם זמינות גבוהה. זה שכיח יותר במוצרים מאשר בשירותים (ותודה לגלובליזציה ולתנאי העבודה המחפירים של העובדים בסין), ועל אף שברמה העקרונית-מוסרית יש לי עם זה לא מעט בעיות, בשורה התחתונה גם אני מתפתה לעיתים לשלם כמה שפחות. יש לי שימושים הרבה יותר טובים לכסף שלי.

אז על מה אני מדברת? בעיקר על אביזרים. בעוד שבכל הנוגע למוצרי איפור וטיפוח אני עדין בעד הטוב והיקר ולא נוהגת לקחת סיכונים עם הפנים שלי, בכל הנוגע לאביזרים אני מאד בעד לחסוך, כל עוד זה לא בא על חשבון האיכות, והרשת הכי טובה לעשות זאת  בה היא ביוטי קר.

ביוטי קר היא רשת של מוצרי קוסמטיקה, איפור, בישום ואביזרים לשיער ולציפורניים עם פריסה די רחבה וטווח מחירים שמאפשר לצאת עם שקית ענקית וגדושה בפחות מ150 ש"ח.

נרתיקי האיפור שלי, למשל, משם. יש להם גרסא מעולה לנרתיק המפורסם של MARY KAY:
רק שבמקום 30$ הוא עולה 25 ש"ח, ואני לא צריכה לחפש מישהו שישלח לי אותו מארה"ב. אותי הנרתיקים האלה משמשמים לאודמים (הפרדה לפי משפחות צבעים) ולעפרונות ומסקרות. הם במזוודה שלי כבר קרוב לשנתיים ומתפקדים מעולה.

גם ספוגיות המייק אפ שלהם אהובות עלי, על אף שאני פחות עובדת עם ספוגיות. יש להם גרסא של ספוגית בצורת טיפה, שיש לה אפקט מדהים של הטמעת המייק אפ בעור, ואני נושאת תמיד אחת במזוודה למקרים קשים במיוחד. בעשרה ש"ח לאחת זו אומנם לא הקניה הכי משתלמת לתיק המקצועי, אבל לתיק האישי זו השקעה הרבה יותר זולה ממברשת מייק אפ מבלי להתפשר על התוצאה הסופית
לקורסי האיפור  שאני מעבירה לנערות אני צריכה כמות גדולה משמעותית של ספוגיות ועל כן רוכשת את הספוגיות הללו:

בפחות משבעה ש"ח לשמיניה אני תמיד דואגת שיהיה לי סטוק שלהן. התפקוד שלהן לא נופל מספוגיות האיפור שנמכרות בחנויות האיפור המקצועי בפי 4 ויותר במחיר, והן אופציה זולה יותר למי שלא מעוניינת להתעסק בניקיון של הספוגית ומעדיפה לזרוק ולקחת חדשה.

עוד תחום מנצח הוא הקופסיות שלהם, ובכלל המוצרים לערכות הנסיעות שלהם. יש להם ערכה מוכנה שכוללת כל מיני בקבוקונים, שפירצרים וקופסיות ומתברגות, ויש להם את הסט הזה של קופסיות שמאד נוח לצלליות אבקה, לדוגמיות, לסידור מחדש של שפתונים ואפילו, לאתגריות שבינינו- כדי לקחת תבלינים לקמפינג או לטיול. באחד הקורסים עשיתי לנערות הפעלה של הכנת ליפ גלוסים (ערבוב של צללית אבקה ווזלין, לפי הדרכה מקסימה שנתקלתי בה).  יום קודם גיליתי שאינני מוצאת את סטוק הקופסיות שלי ויצאתי למסע חיפושים ברחבי נתניה-סיטי. בביוטי קר, באותו יום, היה חסר במלאי, וכך מצאתי את עצמי עוברת מחנות יצירה אחת לשניה ומשלמת סכום מופקע של 30 ש"ח על הקופסיות הללו, שבביוטי קר עולות 6.90. האיכות, אגב, זהה.



עוד בשלל מביקורי האחרון, בקבוק למילוי בושם, במחיר הכה מגוחך של 2.80 ש"ח! אם אתן עוקבות אחרי הבלוג כבר הרבה זמן ודאי זכור לכן הפוסט על הטרבלו- בקבוקון למילוי בושם עם פטנט נחמד. אז כאן אומנם אין את הפטנט וצריך פשוט לשפוך פנימה את הבושם (או כל מוצר אחר שרוצים בכמות קטנה ובשפריצר) אבל זה 47 שקלים פחות ואותה תועלת. 
טיפ: אומנם קצת פחות רלוונטי לחורף, אבל מעט מים מינרלים בשפריצר, יכולים לחולל פלאים כדי  להחיות את האיפור במהלך היום, לאותם ימים ארוכים במיוחד. רק התיזו על הפנים מעט ואתן מרועננות :)


ואחרון- אביזרים לשיער: סיכות, גומיות, קליפסים, ספוגים וכל דבר אחר שחבל להוציא עליו הרבה כסף. אצלנו במשפחה גומיות זה משהו ש"נגמר". איכשהו במהלך היום הן פשוט נעלמות, ולרוב תוך חודש מיום הקניה אני נשארת עם 3-4 מתוך ה-30 או יותר שרכשתי. לא ברור לאן הולכות הגומיות כשהן נעלמות מביתנו, אבל אני מקווה שזה למקום שכולו טוב :)
ובגלל שהן חד פעמיות ברוב המקרים, אני לא רואה סיבה לשלם עליהן ביוקר. בתמונה: גומיות קטנות וצבעונית ב1.60 ש"ח, קליפסים  ארוכים(אני משתמשת בהם כשאני מסרקת ומאפרת כדי להסיט את השיער מהפנים או כדי לקבע פוני למקום מסויים (מורידים אותם בסוף כמובן) ב3.70 ש"ח, קליפסים רגילים (או קליפסים של פרחות כמו שהיו קוראים להם אצלנו) שמצויינים גם לאיסוף השיער במהירות ביום יום וגם כדי לחלק ולאסוף את השיער בזמן פן/בייביליס וכו' ב5 ש"ח

על מה אתן חוסכות ועל מה אתן מבזבזות בלי לחשוב פעמיים?

תגובה 1:

  1. מסכימה עם כל מילה.
    פעם ראיתי סרט דוקומנטרי על תעשיית הקוסמטיקה העולמית.
    הסיבה שבגללה אנחנו משלמות סכומי עתק על מוצרי חברות "נחשבות" מחולקת לשניים:
    קודם כל סוללת השיווק\קידום מכירות\פירסום וכל מה שכרוך בשימון מערכות מסובכות וחובקות עולם כאלה
    ואח"כ - פשוט השם. יש משהו בשימוש התכשיר שלפני רגע ראית אותו מוצג ע"י דוגמנית העל התורנית בטלויזיה ...

    גם אני קונה פיציפקס וכלים חד פעמיים בביוטי קר לצרכי כפדיקוריסטית.
    שמן לעיסוי למשל, לא אתפשר ולא אקנה שם כי אני מעדיפה לקנות מחברה שרוקחת אותו לבד.

    בקיצור, את צודקת לגמרי.
    הבחירה - בידינו...:-)

    היה תענוג לקרוא.

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...