יום ראשון, 11 בנובמבר 2012

חצ'קונים- הסיפור המלא

כשהייתי בגיל ההתבגרות הייתי בטוחה שזה רק עניין של זמן עד שכבר אהיה "גדולה", ושכשאהיה "גדולה", יפתרו כל הבעיות מעצמן. כמובן שבגיל 16 "גדולה" היה להיות בת עשרים, והבעיות שהטרידו אותי היו פצעונים מזדמנים סביב תקופת המחזור, בעיות עם בחורים (זה דווקא כן הסתדר, מתישהו למדתי שאין מה לאהוב במניאקים) ואיך לתרץ את העובדה שהברזתי לבוחן לטובת הים (לא הייתי צריכה, המציאו תירוץ עבורי).

מהפצעונים לעומת זאת, לא נפתרתי, וגם אם העור שלי נקי רוב השנה, בתקופות של לחץ, הורמונים משתוללים (הריון מישהי?) וחופשות בהן אני שוכחת/מתעצלת לקחת את חומרי הניקוי לפנים הרגילים שלי, ה"חברים" האדומים צצים במקומות אסטרטגיים בפנים.

לאורך השנים ניסיתי הרבה מוצרים שהתיימרו לספק פתרונות קסמים ולייבש את הפצעונים תוך 5 דקות, באופן לא ממש מפתיע, הפצעונים שלי לא ממש התרשמו מאותם תכשירי פלא ונשארו איתי מספר ימים עם או בלי טיפול. החוכמה, למי שעוד לא עלתה על זה, היא להמנע מלחטט בהם מה שתמיד מחמיר את המצב.

מוצר אחד שניסיתי ועמד חלקית בהבטחות שלו (כלומר, זירז את זמן הייבוש באיזה יומיים לפחות, אבל גם כן לא העלים אותם תוך רגע) הוא אקניל ג'ל (ACNIL GEL). אחרי רכישה של לא מעט מוצרים דומים, המבטיחים ייבוש ממוקד ומהיר של פצעי עור, לא ממש האמנתי להבטחות, אבל זמנים נואשים מצריכים צעדים נואשים, ואל מול חצ'קון אימתני שצץ לו דוקא בסיטואציה בה הייתי צפויה להיות מצולמת הרבה, נכנעתי וניסיתי.  הריח והעיצוב שלו מאד "רפואיים" (ככה זה שהמוצר מיוצר ע"י חברת תרופות כנראה), החומר עצמו שקוף שזה מעולה, והוראות השימוש על המוצר לא ממש ברורות, ולא ברור אם אמורים למרוח רק לאחר ניקוי הפנים בוקר וערב או כל כמה שעות (אני בחרתי באופציית הכל כמה שעות), אבל כמו שכתבתי, זה היה מקרה שבו החצ'קון היה עובר תוך שבוע בלי טיפול (העור שלי מחלים לאט) וכך החלים תוך 4-5 ימים בערך. כאשר את הייבוש ראיתי דוקא די מהר, זו האדמומיות שסירבה להעלם לה (ותודה לאלוהי הקונסילר שמטפל בכך).

והפרטים הקטנים: 15 מ"ל, תוקף לשנתיים מהפתיחה, ולא נוסה על בע"ח

המוצר שיותר הלהיב אותי הוא זה שעובד על מניעה לטווח ארוך, מאד לא מנחם כשצץ לו "חבר", אבל יכול להוות רכישה מומלצת לפני תקופות הורמונליות, למי שעדין מתמודדת באופן קבוע עם פצעונים, או כמתנה לאחיינית/בת דודה/ אחות קטנה שנכנסת לגיל ההתבגרות. מדובר בעוד קרם של ביודרמה, שמככבים אצלי לאחרונה, ובצדק (נשבעת שזה לא רק בגלל הכיתוב בצרפתית על האריזות) העונה לשם BIODERMA SEBIUM AKN.

הקרם הינו קרם לחות לעור רגיל עד מעורב (אני מניחה שיש גם גרסא לעור שמן אבל לא בדקתי) שמכיל את פטנט הfluidactiv האחראי על צמצום הנקבוביות ומניעת סתימתן, ומווסת את הפרשת הסבום (החלב הטבעי של העור) עד להגעה לאיזון עור הפנים. הקרם מכיל גם חומצה סליצילית, אבץ ועוד שלל מרכיבים מפחידים למשמע. אל דאגה, הקרם עצמו קליל מאד, ולא שונה בתחושה מכל קרם פנים אחר בתחושה, רק בתוצאות.

והתוצאות זה הרי מה שקובע. בשימוש של כמה חודשים, וחרף הורמוני ההריון המשתוללים נתקלתי אולי בשני פצעונים. העור מרגיש טוב ונראה טוב, ורק צריך להקפיד ל להתקרב יותר מדי לאזור העיניים, כי פעם אחת עשיתי זאת והדמעות, אוי הדמעות... 



והפרטים הקטנים: 30 מ"ל, 140 ש"ח, תוקף של 9 חודשים (נגמר קודם בשימוש של בוקר וערב), ככל הנראה מבצעים ניסויים בבע"ח (בתקווה להפסקה עם כניסת החוק באיחוד האירופי בעוד מספר חודשים)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...