יום חמישי, 2 בפברואר 2012

מאחורי הקלעים

כמו שהבטחתי בניוזלטר של חודש ינואר, החלטתי לחשוף בפניכן את מאחורי הקלעים של יום צילומים שעשינו לא מזמן.
תכנון שליום צילומים מתחיל בגיבוש צוו: צלם, מאפרת, סטייליסטית, מעצב שיער ודוגמנית. אם צריך אז גם אסיסטנטים,לנו היו שניים: שחר, האסיסטנט של לירן שבא על הבוקר לעזור עם הקמת הסט, וטולי, מאפרת מתחילה שפנתה אלי בבקשת עזרה והזמנתי אותה להצטרף לראות סט צילומים.

במקרה שלנו חצי שעה לפני הצילומים מעצב השיער שלח הודעה לצלם שהוא חולה, ועלי הוטלה המשימה לדאוג גם לשיער, בתיאוריה אין שום בעיה, בפועל זה היה היום בו העברנו את דירה, ואביזרי השיער שלי היו ארוזים ולא נגישים לי, כך שנאלצתי לאלתר עם סיכות, ספריי ומסרק ניפוח בלבד.

הצילומים נועדו כטסט לדוגמנית מירן מינקס מ"יולי", שרצתה לחדש קצת את תיק העבודות שלה (דוגמניות צריכות תמונות עדכניות כל הזמן, ולא תמיד התמונות מההפקות השונות שהן משתתפות בהן מתאימות לדרישות של המלהקים), אבל אנחנו החלטנו לעלות מדרגה מטסט רגיל ולנסות ליצור איזושהי התכתבות בין התמונות, לא ממש הפקה, אבל גם לא סתם מקבץ תמונות לא קשורות.

טיפטפנו לאט לאט לסטודיו בדרום תל-אביב בו צילמנו, אני פרשתי את הציוד שלי, לירן מור, הצלם, התחיל לסדר את התאורה, ומירית נגרי, הסטייליסטית אירגנה את הבגדים והאקססוריז שהביאה. ומירן? המקסימה הביאה לנו פשטידה טעימה מעשה ידיה, שיהיה מה לנשנש...

זה תמיד מדהים אותי כמה מיליוני פרטים קטנים ולכאורה שוליים מרכיבים א התמונה הסופית, ואיך כל החלטה, שולית ככל שתראה, עלולה להשפיע על התוצר הסופי, ולקבוע אם זו תהיה תמונה מהממת או סתם עוד תמונה. כשמצלמים צריך לזכור שכולם צריכים לתת 100% מעצמם כדי שיצא טוב, אבל בתכלס, גם אם האיפור והשיער יהיו מהממים והסטיילינג יהיה הורס, התוצאה הסופית תלויה בצלם ובדוגמנית.
תאורה לא נכונה, העמדה לא מוצלחת, חשיפה לא מדויקת ואפילו סתם מבט כבוי או הבעה קפואה אצל  הדוגמנית עלולים להרוס תמונה.  וזה עוד לפני שהגענו לדבר על העריכה של התמונה לאחר מכן, ועל יראת כל מאפרת עם שכל בראשה: אובר-ריטוש בפוטושופ.
כן, יש מאפרות שמתחברות לזה, אוהבות את העור המוחלק עד-שלא-רואים-מרקם ואת האפקטים המיוחדים שגורמים לדוגמנית להראות לא ממש אנושית, אבל אלה לא העבודות שאתן הייתן רוצות להציג בתיק  שלכן...

לשמחתי מירן היא מקצוענית, והיכולת שלה לדבר עם המצלמה היא בגדר קסם בעיניי (וזה שהיא יפהפיה גם מקל), ועם לירן אני עובדת הרבה וסומכת עליו כמעט במאה אחוז. האווירה על הסט היה נעימה, שזה אחד הדברים שהכי חשובים בעיניי, ברגע שיום הצילומים לא כיף לרוב גם הוצאה הסופית לא תצא מוצלחת, ובכלל, כל הרעיון בלעבוד במשהו שאני אוהבת הוא להנות מהעבודה...

בשיער הלכנו על אסוף נקי, לאור הנסיבות, ובאיפור בחרנו ללכת על צבעי חום וניודים שישתלבו עם הצבעוניות של הבגדים וישרו אווירה חורפית (חוץ מזה אלה צבעים שממש מחמיאים למירן), והרבה הברקות על העור שנותנות לו חיים ומצטלמות משגע.




התוצאה הסופית לפניכן:



4 תגובות:

  1. דוגמנית מהממת, ביגוד מקסים ואיפור מושלם, מה עוד צריך לבקש?

    השבמחק
  2. היי, מהמם ! אפשר לקבל פירוט לגבי מוצרי האיפור שהשתמשת??

    השבמחק
  3. איזו דוגמנית נהדרת. האיפור כאילו לא קיים, רק מדגיש את כל הדברים הטובים שיש לה בפנים...

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...