יום רביעי, 9 בנובמבר 2011

היום שבו איבדתי תקווה- ניסויים בבע"ח

יש לי חברה צמחונית שאומרת שאם יגלו יום אחד שגם לירקות יש רגשות היא תחזור לאכול גם בשר, כי חייבים להתקיים ממשהו. אני תוהה אם זה נכון גם לגבי התחום הזה...

זה התחיל לפני כמה חודשים שנתקלתי בסרטון ביוטיוב שטוען שכל תאגידי הקוסמטיקה, כולל אלה שמצהירים כי הם אינם מבצעים ניסויים בבע"ח, אכן מבצעים, וזאת עקב חקיקה בחלק ממדינות אסיה, כמו סין, המחייבת בדיקה של מוצרי קוסמטיקה על בע"ח טרם אישורם למכירה. מסתבר שהדבר נכון לא רק על שימוש בחומרים חדשים ופטנטים אלא באופן כללי.
בזמנו לא הצלחתי למצוא לזה סימוכין בשום מקום, לא נתקלתי בזה במקמות אחרים וקיוויתי שהסרטון היה שגוי.

ככל הנראה התבדתי. בשבוע שעבר הורידו בPETA את תאגיד אסתי לאודר מרשימת החברות שאינן מבצעות ניסויים בבע"ח והכניסו אותו לרשימה השחורה. מזכירה כי לתאגיד שייכות חברות רבות ואהובות כמו אסתי לאודר, מאק, בובי בראון, קליניק ועוד.

פניה של קולגה על גבי דף הפייסבוק הישראלי של החברה הניבה תשובות לא ממש מספקות, ופניה אל הנשים המקסימות במשרד היח"צ המייצג את אסתי לאודר בארץ, ובקשה לתגובה רשמית, הניבה את התשובה המאד מעציבה הזו:


"מאז ומעולם עמדנו נגד ניסויים בבעלי חיים והיינו מחוייבים למטרה לשים להם קץ. אנו נמשיך להשקיע זמן, מאמץ ומשאבים בפיתוח שיטות אלטרנטיביות לניסוי בבעלי חיים וההכרה הגלובלית שלהן.
למרבה הצער, ממשלות במדינות מסוימות עשויות שלא לקבל את שיטות הבדיקה האלטרנטיביות, או עלולות לבקש נתונים נוספים כדי לאשר את בטיחותו של מוצר או רכיב קוסמטי, אפילו אלו שיש להם היסטוריה ארוכה של שימוש בטוח לחלוטין. במקרים אלו, בדיקה על בעלי חיים תהיה הכרחית מבחינה חוקית. כחברה גלובלית, אנו נאלצים לענות על כל הדרישות והרגולציות במדינות בהן נמכרים מוצרינו, אך היו סמוכים ובטוחים כי אנו עושים כל מאמץ אפשרי להימנע מבדיקת מרכיבים ומוצרים על בעלי חיים ונוקטים בכל הצעדים האפשריים והפרקטיים כדי לוודא שנעשה שימוש במידע קיים או מידע ללא ניסוי בבעלי חיים תחת זאת."


 וזה לא נעצר כאן, שהרי כל הדיוט יכול להבין שהדבר חייב להיות נכון לגבי כל חברה הנמכרת בסין, שובעצם רוב החברות הגדולות מסתתרות תחת הסעיף של "אינן מבצעות ניסויים חוץ מבמקרים הנדרשים בחוק". יתרה מכך, החקיקה בסין בעצם מעקרת מתוכן את החקיקה הנפלאה של האיחוד האירופי האוסרת על ניסויים בבע"ח בתחום הקוסמטיקה.

וכך נותרות אנחנו, מאפרות, חובבות איפור, וסתם נשים שהטבע לא חנן אותן במראה של אנג'לינה ג'ולי ונוהגות להתאפר במצב מבאס מאד. האם לוותר על העקרונות ולרכוש את המוצרים אותם התרגלנו לרכוש? האם לוותר על המוצרים ולהסתפק רק בחברות קטנות שאינן מייצאות לסין וחלקים אחרים באסיה?
ואולי זו ההזדמנות של העולם המערבי להראות שלפחות בתחום אחד הוא אכן נאור ולחייב את החברות הללו לא לבצע ניסויים ע"י איסור מכירת מוצרים שנעשו בהם ניסוי על בע"ח בכל מקום בעולם

שתפו אותי בתגובות שלכן, זה נושא חשוב

7 תגובות:

  1. הסיפור הזה מאוד מעציב. בכל ויכוח הייתי נותנת את הדוגמא של תאגיד אסתי לאודר לכך שניתן לפתח קוסמטיקה מגוונת ואיכותית בלי ניסויים.
    העניין גם לא כ"כ מובן. אם כל חברה שמוכרת בסין מחוייבת בניסויים אז בעצם כמעט כל חברה עושה ניסויים. ואם כן, איך יש חברות שמוכרות בסין אבל מופיעות ברשימות ה"טובות" של PETA ?
    יכול להיות שאסתי לאודר מעוניינים לייצר בסין ולכן כל העניין ?
    הכניעה הזו לסין מפריעה לי מעוד סיבות. סין הוא מס' 1 בהפרת זכויות אדם ובע"ח, בסין אסירים פוליטיים נתונים להתעללות (כשלא מוציאים אותם להורג כדי לסחור באבריהם).
    דבר אחד בטוח - אני מעדיפה והפסיק להתאפר ולסגור את הבלוג אם איפור כרוך בסבל של בע"ח

    השבמחק
  2. אני באמת ובתמים חסרת מילים. יש היום כ"כ הרבה דרכים אחרות כדי לבדוק מוצרים קוסמטיים, אני פשוט לא מצליחה להבין את החקיקה הזו בסין. פשוט אין לזה הצדקה

    השבמחק
  3. ההתלבטות באמת קשה. סין לא שמה פס על בע"ח בשום צורה. אבל אותן החברות שמייצרות שם מעוניינות ברווח נטו כי אם בע"ח היו בראש מעייניהן לסין הן לא היו מתקרבות. מצב כואב ומכעיס. כנראה שלבנתיים עד שלא תתקבל תשובה ברורה וחד משמעית לא ארכוש דבר מהתאגיד.

    השבמחק
  4. מבחינתי תאגיד אסתי לאודר נכנס לרשימת המוחרמים.
    ישנן מספיק חברות אשר לא עורכות ניסויים ואין שום סיבה לא למצוא תחילפים ראויים.
    אז נכון, זה דורש עוד קצת "עבודת מחקר" ואולי גם הזמנות אינטרנטיות למי שגר בארץ, אבל רק ככה החברות האלו ילמדו שאולי הן מרוויחות שוק אחד- אבל מאבדות אחר, (יחד עם המצפון שלהן).
    אני את כספי מעדיפה לתת לחברות שתומכות בעקרונות המוסר הבסיסיים האלו ולא יזנחו אותם לטובת בצע כסף.

    השבמחק
  5. השאלה כמה חברות הן אכן כאלה, פניתי לPETA וביקשתי הבהרה בנושא, שהרי רוב החברות הגדולות משווקות לאסיה...
    גם אני לא מתכוונת לתרום מכספי בזמן הקרוב לחברות הללו עד שיובהר הנושא אחת ולתמיד

    במקרה הכי גרוע, נחזור לשיטות של פעם: חול ממכתש רמון כסומק וצלליות, מיץ מפירות לשפתיים... :)

    השבמחק
  6. אני גאה בצרכנות האחראית שלכן בנות יקרות, שתתכבד החברה ותחליט איזה פלח שוק חשוב לה יותר.
    לא מוכנים להפסיק את הניסויים בבע"ח? - מבחינתי חפשו לכם לקוחה אחרת. בכסף שלי לא יתעללו בבע"ח.

    השבמחק
  7. מאד יםה הבלוג הזה נורא אהבתי






































    קונג'אק




























    .

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...