יום חמישי, 6 בינואר 2011

איפור לבנוני

צניעות, כמו כל דבר אחר, כמעט, היא עניין של גיאוגרפיה. באירופה, איפור נחשב לדבר "זול" שאפיין פרוצות ושחקנים, ואף בחורה מהוגנת לא העזה להסתובב מאופרת. במזרח התיכון, בו נשים אולצו להסתובב עטופות, לכסות כל טפח בגופן, לכסות את שערן במקרים מסויימים את מרבית פניהן, הדרך היחידה עבורן למשוך תשומת לב היתה דוקא באמצעות הדגשת העיניים, החלק היחידי שנותר גלוי.
הצורך למשוך תשומת לב לעיניים הובילה למציאת פתרונות יצירתיים (מישהו אמר כחל) להגדלת ותיחום העין, הסגנון הזה התפתח עם השנים למה שאנחנו מכירים כ"איפור לבנוני"
באיפור הלבנוני מושם דגש רב על העיניים והשפתיים, על הצללות חזקות ועל משחקי אור וצל. את הטכניקות של איפור לבנוני למדתי בקורס אותו מעבירה סיגל תדמור- חמישה סגנונות בחמישה שיעורים.
במבט ראשון נראה שאין שום קשר בין הסגנון שלי כמאפרת והסגנון המוגזם של האיפור הלבנוני, והרבה גבות הורמו סביבי כשסיפרתי על הקורס, אך מראש הגעתי לקורס כדי ללמוד טכניקות אותן אוכל להתאים לסגנוני ולא כדי להפוך למאפרת לבנונית.

הדבר שהכי הרשים אותי הוא ההצללות- שינויים קלים בשיטת ההצללות המערבית הביאו להדגשה טובה יותר של עצמות הלחיים, לאשליה של עיניים גדולות יותר ולפנים מחוטבות יותר
גם השפתיים מאופרות בטכניקה שגורמת להן להראות בשרניות ומלאות יותר, שלא לומר מפתות וחושניות (כן, יש שכינו זאת שפתיים של &%$&^)

בעיניים מושם דגש רב על עמידות, דבר שרלוונטי כמובן גם לאיפור כלות ואירועים, ואם משנים מעט את הזוויות ומעדנים את הצבעים והתיחום הסגנונות בהחלט יכולים להיות יישימים גם לכלות

האמת שבניגוד לצבעוניות הרבה שאפיינה את הסגנון בעבר, כיום המאפרים המובילים בסגנון זה הלכים על צבעים נייטרליים יותר, מה שהופך את הסגנון לנגיש יותר לקהל הרחב, זה שמעט נרתע מאיפור מוגזם אך עדין מעוניין בעיניים מלוכסנות וסקסיות שגונבות את כל תשומת הלב

מצרפת לכן קישור לעבודות של Ahmed Koubeissy אחד המאפרים המוכרים בתחום, מה דעתכן?

3 תגובות:

  1. בהחלט אפשר ללמוד מהם המון על טכניקות איפור :.)
    ממליצה גם על האתר של פביאן חורי, אחד המאפרים הגדולים בלבנון:
    http://www.fabiennekhoury.com/

    השבמחק
  2. אני זוכרת שגם אני עשיתי את קורס האיפור שלי, אומנם לא אצל סיגל תדמור, אבל גם אני עברתי את השיעור על הטכניקות באיפור הלבנוני. אחד השיעורים המרתקים יותר בקורס.

    השבמחק
  3. גם בהודו הרעיון דומה. הנשים מדגישות מאד את העיניים מאחר שחלק גדול של הפנים מכוסה. אין מה לעשות, אישה רוצה להיות יפה גם עם בורקה או רעלה.

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...