יום רביעי, 29 בדצמבר 2010

שירות לקוחות

אני צרכנית איפור טובה, אני קונה הרבה ובאופן קבוע.
אני צרכנית איפור גרועה- אני יודעת בדיוק מה אני רוצה, אני לא אוהבת שנותנים לי תחליפים, וממש שונאת כשמנסים לדחוף לי דברים נוספים (בגיחה לפארם כדי לקנות חיתולים עברתי, בהעדר אפשרות אחרת, דרך מחלקת הקוסמטיקה: "שמעת על המייק אפ החדש שיצא לX?", "לא", "שמעת על הסמרטוט החדש של סנו?" "מה?", "מה?!")

בימים האחרונים סוערות הרוחות באחד הפורומים העוסקים באיפור בדיונים על שירות הקוחות של אחת מחברות האיפור המקצועי בארץ. ובכן, השירות שם באמת גרוע, אבל לצערי הם ממש לא היחידים (גם אם לעיתים נדמה שהם המובילים בתחום זה של שירות לקוי)
לטובת כל אותן חברות, הנה כמה כללים לאיך מוכרות/מאפרות צריכות להתנהג ללקוחה בחנות, ואיך ממש לא:

  • אנא, אל תזלזלי באינטיליגנציה שלי ותמכרי לי גוון שונה מזה שביקשתי, גם אני יודעת לקרוא
  • אל תמכרי  לי מוצר אחר ותטעני שהוא יכול לשמש לאותה מטרה
  • אם אמרתי שבאתי לרכוש X אל תנסי לדחוף לי גם Y
  • אל תנסי את המוצר על פני אלא אם יש לך מברשות חד פעמיות, וגם אז, לא בלי לבקש את רשותי קודם
  • דעי לענות על שאלות כמו מדיניות ביחס לניסויים בבע"ח של החברה, תוקף המוצרים ומקום ייצורם
  • כשאני אומרת "לא", בדיוק לזה אני מתכוונת
  • אל תתנפלי עלי כשאני נכנסת לחנות, תודה לאל מיתרי הקול שלי תקינים ואקרא לך אם וכאשר אזדקק לעזרתך
  • אם אינך יודעת לאבחן את סוג העור שלי, אל תעשי זאת
  • אל תנצלי את העובדה ששלחתי את בעלי לרכוש עבורי את המוצרים כדי "לסדר" אותו- כל המוצרים יחזרו אליך בליווי תלונה לממונה עליך ופוסט עוין כלפי הרשת בה את עובדת (פרסום שלילי עובד הרבה יותר מהר מחיובי)
  • יידעי אותי אם קיימת הנחה על המוצר עליו אני מסתכלת, אומנם שלפתי את הישראכרט, אבל אולי יש לי גם ויזה?!
  • אל תציעי לי תחליפים מחברות אחרות, אם הייתי רוצה לקנות את המייק אפ של X לא הייתי לוקחת את של Y
  • את הגישה המתנשאת שלך תשאירי בבית,אם שאלתי שאלה על מוצר שאני לא מכירה תעני בלי לגלגל את העיניים
  • אם את לא דראג קווין, אל תתאפרי כמו אחת.
  • אם יש לך דוגמית, תני לי. כשמדובר בהוצאה של מאות שקלים אני רוצה להיות בטוחה לפני שאני רוכשת. מבטיחה לך שאשוב לקנות ממך.
  • אם אינך יודעת את התשובה לשאלתי, פשוט תאמרי לי, אל תמציאי תשובות, ממש כמו במבחן סבירי את סתם מאבדת אצלי נקודות
ולבסוף, פניה נרגשת לבעלי הרשתות- דאגו לתאורה הולמת בחנויות, למבחר של מברשות חד פעמיות עבור הלקוחות להתנסות, להיגיינת המוצרים ולהכשרה הולמת של המוכרות. טפלו בתלונות כראוי ואל תפטרו אותי בסיסמאות שיווקיות, אני לא קונה את זה, ואני אפסיק לקנות אתכם.
לכל מוצר שלכם יש תחליף בחברה אחרת, שירות טוב הוא שיעשה את ההבדל

תגובה 1:

  1. רשומה מעולה
    שונאת שמתנפלים עלי בחנות
    עוד יותר כשאפילו לא נכנסתי בשביל מייקאפ ישר יש לי מוכרנית בפרצוף

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...