יום חמישי, 2 בדצמבר 2010

כיתת אומן MAC

ביום שלישי הגעתי לכיתת אומן של MAC. האירוע יועד למאפרים מקצועיים, בעלי כרטיס MAC PRO, ומותנה בהרשמה מראש ובתשלום של 200 ש"ח, מהם 100 ניתנו כקופון לרכישה בחנויות. בנוסף בכניסה חולקה מתנה לכל משתתפת- גלוס ומסקרה.
את הפרזנטציה העביר פבלו רודריגז, אמן בכיר של חברת MAC בבריטניה, עם מבטא מקסים ורקורד מעורר קנאה. כיאה לחברה, האירוע כולו לווה בניחוח חו"לי, עם קאווה שזרמה כמו מים, מנות קטנות ומעוצבות והרבה נשים לובשות שחורים.
אני שמחתי במיוחד לפגוש שם כמעט מחצית מבנות הקומונה שלנו, כך שאפילו העובדה שהאירוע התחיל יותר מחצי שעה לאחר התכנון לא הפריעה לי, להיפך, קיבלנו יותר זמן לפטפט.

הפרזנטציה עצמה החלה בהצגה של עבודות של פבלו בליווי הסברים על תהליך היצירה, והמשיכה בהדגמה של שלושה סגנונות אומנותיים על שלוש דוגמניות עם עקבים מזעזעים (שעולים הון תועפות, אומנם, אבל מזכירים מכשירי עינויים מימי הביניים).

באופן מפתיע האולם לא היה מלא, ואולי בעצם לא כל כך מפתיע בהתחשב בעובדה שהפרזנטציה הועברה באנגלית, וללא תרגום. מבחינתי זו היתה ברכה, כי העצירות לתרגום הן בלתי נסבלות בעיניי, אבל אולי לMAC שווה לשקול להביא מתרגם לכיתה הבאה וכך לפנות לפלח שוק רחב יותר...

פבלו נתן טיפים רבים, אבל משפט אחד נחרט לי, שכן הוא מסביר את המהות של סגנון האיפור הזה בצורה הטובה ביותר: "it's not about beauty but rather about concept". משהו שאמור להיות מובן מאליו, ועדין משום מה זה לא.

כל הדוגמניות עלו לבמה עם מייק אפ ומסקרה, שכן הדגש היה על הצבעוניות ועל איפור העיניים והשפתיים ולא על הבסיס.
באופן משעשע זוויות האיפור שלו, והשימוש המסיבי בפלוייד ליין הזכירו לי את סגנון האיפור הלבנוני שתופס תאוצה בעולם כולו (פוסט בנושא, ועל קורס האיפור הלבנוני שלקחתי עוד יגיע).
גם ההצללה מעל הגבות, שלדבריו מונעת מראה שטוח ומוסיפה לפנים עומק ומימד (ומראה שזוף מעט) לקוחה מהאיפור הלבנוני.

פבלו מקפיד לצבוע גם את מעקה העין העליון עם האייליינר כדי ליצור מראה אחיד ויפה יותר. חברה לחשה לי שזה נקרא "אייליינר צרפתי" כנראה בגלל השיק שזה מוסיף לאיפור...

טיפ חשוב נוסף הוא שאת הדגשת הגבות פבלו לא מתחיל מתחילת הגבה כי אם מעט אחרי, כדי למנוע מראה קשה וכועס של המאופרת

את "פרצוף הדג" בו מאפרות ומאופרות רבות משתמשות כדי לזהות את אזור שקע הלחיים אותו מצלילים, מגלה פבלו בדרך אלגנטית בהרבה כאשר הוא מבקש מהמאופרת לפתוח מעט את פיה.

טיפ מדליק נוסף שפבלו חלק איתנו הוא הדגשת השפתיים ובעיקר הדגשת קשת קופידון (הקו העליון של השפה) באמצעות פיזור שימר (highlighter) על השפתיים עם מברשת סומק רחבה.

בסיום האיפור הראשון לקח פבלו אפליקטור של מסקרה והשפריץ על פניה של הדוגמנית פיגמנט מעורבב בmixing medium של החברה.
פבלו שילב בעבודתו צבעי פנים כצלליות לקבלת צבע עז ועומק שלא מתקבל מסתם צללית
את גוון השפתיים השיג באמצעות ערבוב של שני גלוסים- לבן ובורדו, שמזכירים את הLIP TARS הנודעים של OCC. הערבוב היה מושלם והתקבל גוון ורוד שלא ניתן להתעלם ממנו

בלוק השני ביקש פבלו להראות לנו איפור אבסטרקטי. הוא לקח שקית של MAC וגזר ממנה את החלק השקוף ואותו הצמיד לפניה של הדוגמנית. על הניילון הוא צייר עם צבע שחור נקודות אבסטרקטיות סביב עין אחת, ואז הצמיד את הקצוות לקבלת צורה סימטרית. לאחר מכן הפך את הניילון כך שהצבע היה על פניה של הדוגמנית ולחץ על הנקודות כדי להעביר את הצבע.
התוצאה שהתקבלה הזכירה במידה רבה תחרה, ולאחר הוספת פרטים קטנים התקבלה מעין מסכת תחרה על עיניה של הדוגמנית.

וטיפ אחרון: כאשר בוחרים במראה שפתיים מחוקות יש להקפיד לדחוס את הקונסילר אל תוך השפתיים כך שיכנס לכל החריצים, וכך להבטיח שלא יקרה מצב בו הדוגמנית תחייך וקווים ורדרדים יציצו מבעד לגוון הנייטרלי.

הפרזנטציה עצמה לקחה קצת פחות משעה, והייתי שמחה אם זה היה ארוך יותר. אבל סה"כ היה כיף ומלמד, אז אין תלונות
מעניין את מי יביאו בפעם הבאה

2 תגובות:

  1. הייתי שמחה שמישהו יאפר אותי כמו האבסטרקטי פה. מגניב לגמרי!
    מחכה לפרטים על הלבנוני.

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...