יום שלישי, 21 בדצמבר 2010

פוסט עם מטרה טובה

מרכזי סיוע משמחים אותי, מאד, כי הם מזכירים לי שלא כולם פה חארות אגואיסטים שחושבים רק על עצמם. הם נותנים לי נקודת אור בים הידיעות האיומות הגודשות את המדיה, תזכורת שיש גם ישראלים טובים ולא כולנו גזענים צרי מוח, שונאי זרים, שונאי שחורים, שונאי נשים, חרדים, ילדים, מזרחים, אשכנזים ואנשים שנוסעים בנתיב השמאלי במהירות של 60 קמ"ש ויוצרים פקקים איומים (את הקבוצה האחרונה אני מרשה לכם לשנוא).

מצד שני מרכזי סיוע מאד מעציבים אותי, כי כל עוד הם פועלים, ונזקקים לסיוע ולמתנדבים ולתרומות זה אומר שעדין יש לא מעט חארות בעולם שפוגעים באותם אנשים הנזקקים לסיוע, ולא פחות נורא- שהממשלה שלנו (ואיני מדברת רק על זו הספציפית כי זה תהליך שמתרחש כבר כמה עשורים)  ממשיכה לצעוד אחורה ולהסיר אחריות מכל אותם נזקקים, מתוך מחשבה שיקומו ארגוני סיוע לא מתוקצבים שיטפלו בהם, או ללא כל מחשבה שהיא.

אבל מטרת הפוסט הזה אינה לשפוך את משנתי החברתית אלא לעודד אתכם לקחת חלק ביוזמה חברתית ברוכה, שאם אתם מקוראי הבלוג הזה סביר להניח שמאד תתאים לכם: שופינג!!!

בסופ"ש הקרוב, 24-25.12 יתקיים  בגני התערוכה בזאר "מתלבשות על זה" – בזאר המעצבות /ים של מרכז הסיוע לנפגעי תקיפה מינית.
מדובר במכירה סופר שווה - כ 450 מעצבים תרמו  השנה בגדים, נעליים, אקססוריז, תכשיטים, תיקים, כלי בית ועוד המון דברים טובים... לנשים, גברים וילדים.
 ולא רק המעצבים תרמו, כל דבר שקשור בבזאר נתרם, החל מהאוכל וכלה בעמלות של חברות האשראי, מי היה מאמין...


וקצת על המרכז, למי שלא מכיר:
לפני 32 שנים הוקם מרכז סיוע ת"א אשר משרת את כל גוש דן ומעניק סיוע 7 ימים בשבוע 24 שעות ביממה לאלפי נשים, גברים ונוער שפונות ופונים  מדי שנה. המציאות של שנת 2010, מבהירה בצורה ברורה, שסוגיית התקיפה המינית בישראל היא נגע הפוגע בכל שכבות האוכלוסייה ושעל כולנו לעשות את כל שביכולתנו על מנת לבערו. בשנה החולפת בלבד התקבלו מעל 11,000 פניות לקווי החירום במרכז
כאשר במחצית הראשונה של שנת 2010 נרשמה עלייה של 13% בכמות הפניות שהתקבלו במרכז הסיוע לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

ודאי יצא לכם להתקל בפייסבוק בכתבות על אחד מתלמידי "המרכז לביזוי האשה" שמתפאר איך כבש אשה נגד רצונה, או כמו שאנשים שפויים מגדירים זאת- אונס. ואם תריצו קצת אחורה בזיכרון שלכם תזכרו במקרי האונס הקבוצתיים המזעזעים בקרב בני נוער, שלא לומר ילדים, בהם נתקלנו בשנים האחרונות. מרכזי סיוע לנפגעי תקיפה מינית נחוצים מאד, נחוצים מדי, בחברה שלנו. הן כדי לטפל בנפגעים הרבים (ויש להודות שלרוב מדובר בעיקר בנפגעות), והן כדי להגביר את המודעות, לחנך ולמנוע את התרבות המקרים, את התפיסה שגוף האדם אינו דבר קדוש כי אם דבר המותר לכל מי שיכול לקחת בכח, שאין שום משמעות למלה "לא" כי עם קצת "שכנועים" בסוף היא תכנע, הרי כל הנשים רוצות את זה...

אז לכו, בזבזו את כספכם למטרה טובה, כמה פעמים בחיים כבר יצא לכם מעשה טוב משופינג של בגדי מעצבים?!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...