יום רביעי, 1 בדצמבר 2010

מורה נבוכים לרכישה בEBAY

אז אחרי שהרעיון המטופש של דואר ישראל ירד מהפרק, אפשר לחזור ולהזמין מחו"ל. זה לא רק שהמחירים אטרקטיביים יותר, שעם הצפיפות במרכזי הקניות והקושי בלמצוא חניה יותר כיף לקנות בנוחיות מהבית, זה בעיקר כי אין כמו לקבל מתנות, גם אם שילמת עליהן בעצמך. ותחושת הציפייה כאשר מקבלים את אותו פתק מהדואר (ואני מוכנה להשבע שפעם הדוור היה מביא איתו את החבילות ומשאיר פתק רק אם לא היינו בבית) שמצווה עלינו להגיע לסניף הקרוב ואסוף את החבילה הממתינה לנו. PRICELESS

אבל בEBAY ממש כמו בשוק אמיתי יש גם רמאים, שקרנים וגנבים, וכדאי להזהר מהם... הנה כמה כללים שיהפכו את תהליך הקניה לבטוח ומספק יותר:

1. ראשית, זכרו כי כל חבילה שערכה מעל $50 כולל משלוח תעצר במכס ואתם תדרשו לשלם תמורתה. הפתרון? לקנות בפחות. לעיתים קרובות המוכר כותב בעצמו ערך מופחת או מסמן את המוצר כ"מתנה".
*** עדכון: סכום המכס עלה, וכעת משלמים מכס רק מעל 1200 ש"ח, אך תמורת חבילות שערכן מעל ל70$ אתן עלולות להתבקש לשלם מע"מ ומס קניה***

2. קנו רק ממוכרים שקיבלו ציון גבוה ופידבקים רבים, מה שנקרא power seller. אתם לא רוצים לקנות את הפודרה האהובה עליכם ב$40 רק כדי לגלות שהחבילה מעולם לא נשלחה אליכם ואין עם מי לדבר. נכון, אם שילמתם עם paypal סביר להניח שתזכו בכספכם חזרה, וגם בEBAY עצמם הם ממש בסדר בקשר לזה, אבל למה להסתכן?
קחו בחשבון שלעיתים יש גם אנשים לגיטימים שמוכרים לראשונה מוצרים, כך שבהחלט יש מקום להפעיל שיקול דעת.

3. וכלל לחיים: אם זה טוב מכדי להיות אמיתי, סביר להניח שזה לא...
אם מציעים לכם לקנות את פלטת המייק אפים והקונסילרים האלוהית של בובי בראון (שיצאה במהדורה מוגבלת לפני כמה שנים וכמעט ואין להשיגה) ב$60 או סט של 20 מברשות של MAC ב$100 סביר להניח שמנסים למכור לכם זיופים.
כן, זה נכון גם לגבי כל ה*&^%$&* שמנסות לעשות את אותו הדבר בארץ באמצעות פרסום אינטרנטי של "מציאות שאסור לפספס" וכל מיני חיקויים של MAC. למעט בקיטים של החגים, שם המברשות מוקטנות לרוב, לא ידוע לי על כך שMAC מוכרים סטים של מברשות, בטח ובטח לא במחירי רצפה. זכרו שהמחיר הממוצע למברשת של MAC הוא סביב ה-$40, למה להם למכור 24 ב$100?

4. אצל חלק מהמוכרים יש אפשרות לרכוש את המוצר במחיר שהמוכר מבקש ולא רק באמצעות מכירה פומבית. בהרבה מקרים זה משתלם, וגם אם יש סיכוי שתשלמו יותר מאשר במכירה פומבית, כך לפחות תוכלו להיות בטוחים שתזכו במוצר. הכלל שלי בנושא הוא לבחון את המחיר המבוקש, ואם הוא משתלם לי (ולרוב הוא משתלם) גם לאחר חישובי משלוח, להזמין.

5. רבים מהמוכרים בסין מציעים משלוח בחינם. רבים מהמוכרים בארה"ב מבקשים עבור המשלוח סכומים לא הגיוניים. אין כמו לרכוש שפתון ב$4 ולשלם $24 על משלוח...

6. קראו את האותיות הקטנות, כמשדובר במוצרי איפור חשוב לודא שמדובר במוצר חדש שלא נעשה בו שימוש מעולם. אין שום סיבה לשלם על הרפס או שעורה...

קניה נעימה

8 תגובות:

  1. טל
    אהבתי.
    כמה זמן לוקח לחבילה כזו להגיע? בממוצע, בד"כ?

    השבמחק
  2. מאד משתנה
    אבל בד"כ בין שבוע לשבועיים

    השבמחק
  3. כל הכבוד :)
    אני ישמח אם תעזרי לי לרגע ..
    אם מחיר המוצר אותו אני מזמינה הוא 100 דולר בטוח הוא יעצר בבמכס ?

    השבמחק
  4. לא בטוח, אבל סבירות גדולה
    עדיף לא להסתכן ולחלק את החבילה לשני משלוחים נפרדים שכל אחד מ$הם עד 50

    השבמחק
  5. אבל זה לא אפשרי , כי המוצר עצמו עולה יותר מ50

    השבמחק
  6. תבקשי מהמוכר לכתוב מחיר נמוך יותר בשדה של ערך ולציין שזו מתנה

    השבמחק
  7. אני מצטערת שאני חופרת כאן , אבל זה קיט מברשות של סיגמא וזה מהאתר , תיהיה לי אפשרות לבקש דבר כזה ?

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...