יום שני, 8 במרץ 2010

אשה אשה אשה

בעבר כתבתי פה על הפקה שעשיתי בנושא האשה המושלמת (באידיאל הגברי לפחות) זו שהיא ליידי בסלון, שפית במטבח וזונה בחדר המיטות. וההפקה ההיא, למרות שנעשתה כמובן בהומור, רק מבהירה לי עד כמה רבים התפקידים המצופים מנשים באשר הן בחברה המערבית, ועד כמה התפקידים הללו לרוב סותרים זה את זה.

אשה צריכה להיות עדינה, רכה ואמהית (אבל גם חזקה מספיק לסבול לידות ולילות בלי שינה ועדין לתפקד). היא צריכה להביא משכורת בדיוק כמו בן זוגה (רצינו שוויון, לא?) ובה בעת לדאוג לבית, לילדים, לחשבונות, וגם לזכור את תאריכי הלידה של כל המשפחה המורחבת (שלו, כמובן, את שלך זה הרי ברור שאת צריכה לזכור) כדי לא לפספס אף יומולדת.

אשה צריכה לאהוב סקס, אבל לא להראות את זה יותר מדי כדי שלא יאמרו שהיא "זולה" או "קלה" (ובואו לא נכנס בכלל לכל נושא ההפליה ואין השוויון), היא צריכה להקפיד להראות כפי שהיתה ביום כלולותיה גם כשאישה הצמיח בטן היאה לשלישיה וסוודר שמעטר את גופו בכל עונות השנה.

כל כך הרבה ציפיות יש מאיתנו, אבל כמה נשים אכן עוצרות וחושבות מה הן רוצות?! כמה מאיתנו מסוגלות לשים בצד את הדעות הקדומת והציפיות של אחרים ולפעול רק על פי מה שטוב לנו?
לטעמי, לא מספיק, וחבל. והשנה אני מאחלת לנשים באשר הן לעשות אפילו צעד קטן לקראת הגשמת החלום שלהן והשתחררות מכבלי הציפיות של הסובבים אותן. צאו מתוך הנחה שאתן נהדרות בדיוק כמו שאתן, פשוט כי אתן נשים.


לרגל יום האשה הבינלאומי המצויין היום ברחבי העולם, הנה סקירה קצרה של נשים נערצות, גם אם לא בהכרח מאד מוכרות, בעיניי לפחות:


גולדה מאיר- נכון, גם אני צחקתי על חוש האופנה המפוקפק שלה. אבל להיות ראש ממשלה במדינה פטריאכלית ושובינסטית כמו שלנו זה מדהים בעיניי


תמר גולן- האשה בלבן. היה לי הכבוד והעונג לקחת אצלה קורס בלימודים בסוף הקורס אמרתי לה שכשאגדל ארצה להיות היא. חלק בי עדין רוצה בכך. אשה מדהימה. אם אינכם מכירים- קראו עליה כאן


אסתי לאודר- האשה שמאחורי אמפריית היופי. והיא משלנו :)


יעל רום- הטייסת הראשונה בצה"ל. מי אמר שהשמיים הם הגבול?! אפשר לקרוא עליה עוד כאן



ואחרונה חביב- סבתא שלי, אסתר בן-ארי. סבתא שלי עלתה ארצה לבדה באמצע מלחמת העולם השניה, בה איבדה את כל משפחתה. היא עבדה עם ילדי העולים מתימן (או כמו שא' אומר- ממנה ירשתי את האהבה ל"שחורים") והיתה אשת קריירה בתקופה שזה לא היה נהוג בכלל. בבית אבי סבתא עבדה במשרה מלאה (מנהלת סניף דואר) ואילו סבא דאג לאבי ואחותו.
אני אוהבת אותך, סבתא!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...