יום חמישי, 30 בינואר 2014

יפה כמו תמונה

כמאפרת כלות וכבלוגרית המצלמה בהחלט צריכה להיות בת ברית שלי, גם אם אני מעידה על עצמי שאני סובלת מפרקינסון צילומי, ובעלול טוען שזה אנטי-כישרון משפחתי, איכשהו אני והמצלמה מוכרחות להפוך לחברות. מוכרחות.
ואיך עושים את זה? היות ואין לי את הסבלנות לצפות בסרטוני YOUTUBE והמאמרים שאני קוראת לא בהכרח עונים על השאלות שאני רוצה לשאול, הבנתי שאין מנוס אלא ללכת למישהו שיסביר, ילמד, ויחבר ביני לבין הקנון שלי אחת ולתמיד.
וכשמבקשים יפה? היקום מקשיב!

לפני כמה שבועות הוזמנתי לסדנת צילום בסטודיו הראל, בקיבוץ הראל, בואכה בית שמש
היה לי ברור שהזדמנות כזאת אני לא מפספסת, כי א. קניתי מצלמה "אמיתית" וזה רק הגיוני שאלמד להשתמש בה, ו-ב. אפילו לא-ממש-חובבת-צילום כמותי שמעה על סטודיו הראל בעבר.

את סטודיו הראל הקים שייקה איתן, ותקדישו רגע ללחוץ על השם ולקרוא על הצלם הכה מוכשר שפגשתי. הסטודיו מעוצב יפה ומזמין, ויש שם אוסף מצלמות ישנות מכל מיני דגמים (ראו תמונה בהמשך) שגרמו לצלמות אחרות שבמקרה ראו את התמונות ממש להתלהב, ובצדק. מלבד שירותי הצילום ששייקה עצמו מציע, הסטודיו בעצם מתפקד כבית ספר לצילום לחובבנים ומקצוענים כאחד.

היצע הקורסים והסדנאות בסטודיו מרשים ביותר, יש קורסים למתחילים ולמתקדמים, קורסים לעבודה עם פוטושופ ואפילו קורס אחד-על-אחד. במגוון הסדנאות תוכלו ליהנות מסדנת SPLASH שזו הסדנא שאנחנו היינו אמורות לעבור במקור (עד שביקשנו צילום for dummies במקום) שבה יוצרים דברים משגעים כמו זה:

סדנאות צילום ביוטי, צילום מחול, צילום טבע וגולת הכותרת, לטעמי לפחות, סדנת שגופיות.

מה שאני אהבתי במיוחד במפגש בו נכחתי זה את הידע הרב של שייקה, ואת הנכונות שלו לחלוק אותו, להסביר את החומר שוב ושוב בסבלנות אין קץ, לענות גם על השאלות שנראות לו בוודאי הכי טרוויאליות, והכל בחיוך.

אחרי סקירה היסטורית קצרה של הצילום והמצלמות והסבר על הדרך שעובר האור דרך המצלמה (נזכרתי בשיעורי הפיזיקה בתיכון) זכיתי להבין סוף סוף מה זה צמצם, מה זה תריס, מה זה ISO ומה הקשר ביניהם.
וחשוב מכך, כי את החומר הזה קראתי גם קודם באינטרנט, הבנתי איך ליישם את זה בפועל. איך כל אחד מהם משפיע על השני ואיך זה בא לידי ביטוי בתמונות שאני מצלמת.
נכון, צעד קטן לצלם הממוצע, אבל צעוד עצום עבורי.

כך למשל למדתי איך ליצור את הרקע המטושטש והכל כך מחמיא לפורטרטים ולא בשימוש בCREATIVE AUTO. בכלל, לפי שייקה, יש לקחת טוש שחור ולמחוק את כל האופציות האוטומטיות. מבחינתו יש 3 אופציות: מנואל, שבה יש שליטה על הכל והיא המועדפת עליו, AV שבה קובעים את מהירות הצמצם ומהירות התריס מותאמת אוטומטית, וTV, שהכוונה איננה לצילום וידאו מסתבר, שמאפשרת לקבוע את מהירות התריס. ויש כמובן גם שליטה על הISO.

אם אתם חובבי צילום, מקצועניים שרוצים להתנסות בסדנא חוויתית, מתחילים שרוצים ללמוד צילום לעומק או סתם אמהות יפניות שרוצות שהתמונות של הילדים תצאנה מושלמות, תרימו טלפון לרעות מסטודיו הראל, ואל תשכחו לחזור לכאן להשוויץ בתמונות.

את התוצאות שלי תזכו לראות פה בבלוג, בצילומים חדים יותר, ברורים יותר, יפים יותר של מוצרי איפור, של לוקים ומדריכים ושל מאופרות אמיתיות.
יש למה לחכות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...