יום ראשון, 15 בדצמבר 2013

צבעתי ריסים

מבין כל מוצרי האיפור מסקרה וסומק הם השניים המועדפים עלי. כבר מגיל ההתבגרות גיליתי את יתרונותיהם של השניים ואימצתי אותם באופן קבוע. על הסומק, שעזר לי להשתחרר מבי"הס המון (אל תנסו את זה בבית) אספר בהזדמנות אחרת, אבל היום אני רוצה לדבר דווקא על המלכה הבלתי מעורערת (עבורי לפחות) של העיניים- המסקרה.

ורק לפני שנתחיל, ריסים זה זכר, כמו ציצים; ריסים יפות, ארוכות, מדהימות- לא בבית ספרנו!
ועוד אזהרה: מסקרה צריך להחליף כל שלושה עד שישה חודשים. גם אם היא לא התייבשה, גם אם היא לא מריחה מוזר, גם אם היא עלתה 300 ש"ח. אחרת כדאי לכן לרכוש מניות של סינטומצין ומנוי אצל רופא העיניים.


התפקיד הראשון והעיקרי של המסקרה הוא להדגיש את הריסים, וכפועל יוצא למשוך תשומת לב לעיניים, לגרום להן להראות פקוחות יותר, גדולות יותר ובעיקר יפות יותר.
מעבר לתועלת הראשונית המסקרות מתחלקות לארבעה סוגים לפי התועלות שלהן. נכון, יש ביניהן שמבצעות יותר מתועלת אחת בהצלחה, אבל עוד לא נתקלתי במסקרה שבאמת עושה הכל בהצלחה:

מסקרות מאריכות- כאן החוכמה היא בפורמולה, שלרוב מכילה סיבים קטנטנים שנדבקים לריסים האמיתיים ויוצרים אשליה זמנית של אורך. המברשת לרוב תהיה מוארכת וצרה יחסית.

מסקרות מעבות- באופן מסורתי המברשת של המסקרה המעבה היתה שמנמנה וגדולה בעצמה, אבל בשנים האחרונות יש יותר ויותר מברשות קטנטנות שאמונות דווקא על נפח מרשים ביותר, אז אל תסתמכו רק על מראה המברשת, תשקיעו דקה בלקרוא את התיאור על המסקרה עצמה וכמובן ביקורות און ליין.

מסקרות מעגלות- האמת שאני מכירה מעט מאד מסקרות שעושות זאת בהצלחה, אבל בשביל זה המציאו את מעגל הריסים. המברשת לרוב תהיה מקומרת קלות- "עם בטן"

מסקרות מפרידות- למי שאוהבת את המראה של אחד-אחד. למסקרות אלה לרוב זיזים בולטים כדי "לסרק" את הריסים. שימו לב שבריסים ארוכים מדי עלו ללהתקבל מראה של קורי עכביש שאני אישית קצת פחות אוהבת.

עוד שתי תועלות שיכולות להשתלב יחד עם התועלות שכבר הזכרתי היא עמידות במים (שזה נהדר לאירועים אבל ממש לא מומלץ ליום-יום) וצבעוניות.

ואיך מורחים? אני הכי אוהבת למרוח משני הצדדים, כלומר גם מעל הריסים וגם מתחת, כדי לקבל צבע חזק ואפקט מלא. מתחילה בלהביט למטה ולמרוח מעל הריסים, החל משורשי הריסים ועד הקצה, כאשר אני תמיד מתחילה בצד החיצוני של העין. אח"כ מציצים לצדדים, מוודאים שאין אף אחד בסביבה ועושים פרצוף של פוסטמה: פוערים פה גדול בפליאה (מה? כדור הארץ הוא עגול???) ומורחים את הריסים מצידם התחתון בתנועת זגזג.
פתיחת הפה מדמה פליאה, וכשאנחנו מופתעים אנו ממצמצים פחות מה שעוזר בלמנוע מהעור להתלכלך מהמסקרה.

ועוד טיפ בהקשר זה: כשסיימתן למרוח את המסקרה, אל תביטו למעלה או למטה לפני שהמסקרה התייבשה! ואם עשיתן זאת והתלכלכתן, חכו שהמסקה תתייבש וגרדו אותה בעדינות מהעור בעזרת קיסם אוזניים

ואיך אפשר בלי המלצות וסקירות? הפעם, מסקרות מאריכות:

מסקרה של בובי בראון לאפקט מעושן- SMOKEY EYE MASCARA



המסקרה מתאפיינת בגוון שחור עז ובנוסחא ייחודית המשיגה תוצאות דרמטיות: ריסים ארוכים, מוגדרים ועבים יותר. מה שהופך את Smokey Eye Mascara לייחודית, היא העובדה שהיא מספקת הפרדה ונפח לכל ריס בזכות אותה הנוסחא, וזאת בשילוב עם המברשת העשויה משני חלקים, גוף גלילי וקצה חרוטי, כל אחד עם התפקיד הייחודי לו. 
מחיר: 145 ש"ח

בשימוש עצמי ראיתי בעיקר את אפקט האורך וההפרדה שאת זה המסקרה עושה בצורה נהדרת (מרחתי שתי שכבות למען ההגינות), אומנם מתקבל גם נפח, אבל ממסקרה שמוגדרת למראה מעושן ציפיתי ליותר נפח. וכדי שתוכלו לשפוט בעצמכן:

מסקרה של לייף- Perfect Lashes Mascara

מסקרה בצבע שחור עמוק למראה של ריסים מודגשים וארוכים במיוחד. המברשת כוללת סיבים צפופים אשר מפרידים, מעבים ומאריכים את הריסים, והפורמולה מכילה פיגמנט שחור עז לגוון חזק במיוחד

מחיר: 90 ש"ח

בשימוש עצמי הופתעתי לטובה- הצבע אכן עז, מתקבל אפקט של הארכה והם נותרים מופרדים. מסקרה מעולה למראה יום-יומי, אבל לא לרכוש במחיר מלא!  והפינה לשיפוטכן:


מסקרה של קלרינס- Be Long Mascara

מסקרה בעלת טכנולוגיה ייחודית המסייעת בהארכת הריסים  ומעודדת את חוזקם.  מברשת אלסטומר גמישה ורכה המעוצבת  בצורת טורבינה כדי לתפוס את הריסים אחד אחד, לצפות אותם מהשורש ועד לקצה ואז לעגל אותם בעדינות בעודה מעניקה תוצאות ארוכות יותר למראה ומשפרת את צורתם, ונוסחא עם פיגמנט עז במיוחד.

מחיר: 167 ש"ח

בשימוש עצמי הייתי מאד מרוצה מהגוון העז ומהעיגול של הריסים, לא נתקלתי במסקרות מעגלות מוצלחות כבר הרבה זמן. הריסים גם התארכו יפה, אך לתחושתי הם מעט נדבקו זה לזה ונוצר מראה מעט דליל.

אלו תועלות אתן מחפשות במסקרה שלכן?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...