יום שבת, 25 בספטמבר 2010

תדמית

בשבועיים האחרונים ביליתי לא מעט בעיר השנואה עלי, שאחרים קוראים לה תל-אביב ומוכנים לשלם הון כדי לגור בה בדירת חדר עם נוף לפח הזבל ובעל דירה סאדיסט. הסיבה? צילומי תדמית לאחד הבנקים הגדולים.
האמת שזו היתה חוויה נעימה. הצוות, ולא תאמינו איזה צוות עצום נדרש כדי לצלם אדם אחד: במאי, מפיק, עוזר במאי, צלם, עוזר צלם, תאורן, סאונד-מן, טלפרומטר, מסיע לדולי, ארט, מלבישה ועוזרת מלבישה ואנוכי- המאפרת, היו מאד נעימים ומקצועיים. עם חלקם כבר יצא לי לעבוד קודם, עם חלקם לראשונה.
וחשוב מכך- המצולמים שלנו היו אנשים כל כך נעימים שכמעט ולא אכפת לי שאת הסרטון תדמית הזה סביר להניח שאני עזרתי לממן עם העמלות המופקעות משהו שהבנקים גובים :)

לאפר גברים לצילומי תדמית זה משעשע; לרוב מדובר באישיות בכירה שסדר היום שלה לחוץ ועמוס גם ככה, ופתאום, בגלל החלטה של איזה יועץ תקשורת הם נאלצים לפנות מספר שעות מזמנם היקר (והוא אכן יקר) כדי לקחת בחלק בצד הנורא ביותר בתפקיד מבחינתם: להתאפר, להתלבש ולדבר למצלמה ו/או לעמוד בפוזות שמקרינות "סמכות" ו/או "מבט בגובה העיניים".
עד כה לרוב הגברים שפגשתי היה אנטי לאיפור ברמות שונות. אני זוכרת שאיפרתי כמה מאלופי האגרוף בארץ לאיזו מיני סדרה ואני והמפיק היינו ממש צריכים להפעיל לחץ פיזי מתון כדי שאוכל לבצע את עבודתי. כשמדובר בבכירים מעונבים שמצטלמים לצילומי תדמית עבור חברתם, השכנוע אומנם מעט קל יותר, אך ניתן לראות כי הם היו מעדיפים להיות בכל מקום אחר.
מבחינתי לאפר גבר לצילומי תדמית  אומר שאני צריכה לעבוד מהר (הנשים שאיפרתי תמיד מצאו את הזמן כדי להתאפר בנינוחות), כך שעד שאותו מאופר יסיים להתלונן ליועץ התקשורת שהמראה שלו לא רלוונטי לסרטון, הוא כבר יהיה מאופר ומוכן לצילומים. היות ומדובר באיפור שצריך להיות טבעי ככל האפשר ולרוב, אינו נועד לשנות את מראם או לשפרו אלא פשוט לאפשר להם "לעבור מסך" בצורה טובה יותר (עם נשים, כמובן, זה שונה), אני לרוב מסתפקת במייק אפ, פודרה כדי לנטרל הברקות, ובמידת הצורך סירוק והדגשה של הגבות.
היות ואני עובדת עם האייר-בראש, אני יכולה לעבוד מהר ולשמור על היגיינה בצורה קלה יותר, גם אם יש לי מספר גדול של מאופרים, אך מצד שני, לרוב עלי להסביר לכל מאופר לפני השימוש מהו המכשיר המוזר הזה (שמשום מה תמיד מזכיר להם רופא שיניים) שאני מכוונת לפרצופם.

אני חושבת שצילומי תדמית הם דבר שכל אדם צריך. בין אם מדובר בתמונה לעסק או לאתרי הכרויות, כל אחד צריך לפחות תמונה אחת, מקצועית, שבה הוא נראה במיטבו. תמונה שתשדר בדיוק את המסר המבוקש ותייצג את המצולם בה בצורה הטובה ביותר.

בקרוב, אפרסם פרטים על יום מרוכז של צילומי תדמית, בו תוכלו להנות ממחיר מוזל מבלי להתפשר על האיכות.
המעוניינים מוזמנים להשאיר פרטים כתגובה לפוסט זה או לפנות אלי לדוא"ל

תגובה 1:

  1. אהבתי את הדרך היפה בה את מציגה את עולם סרטי התדמית, משום מה בארץ ישנו כל כך הרבה דגש על פרסום ופרסומות ונדמה שסרטי תדמית קצת איבדו מיוקרתם...
    אני מסכימה איתך שאין מישהו שלא צריך סרטי תדמית ורק מי שהפיקו לו אחד כזה ידע להעריך זאת.
    יום טוב,
    מיכל.

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...