יום שלישי, 12 באפריל 2011

מיומנה של מאפרת

אחד הדברים הכי מהנים בלהיות מאפרת הוא מגוון התחומים והעיסוקים, והשבוע האחרון היה דוגמא מצוינת לכך.
זה התחיל ביום צילומים לאוניברסיטת ת"א שבוצע כולו על מסך ירוק (green screen). חייבת להודות שזו פעם ראשונה שאיפרתי לצילומים למסך ירוק, בעבר יצא לי לאפר למסך כחול, אבל זה היה מזמן, ולא ממש זכרתי את הדגשים. לשמחתי, בין חברות הקומונה הנפלאה אליה אני משתייכת ועליה כתבתי בעבר, נמצאת גם טלי כץ פליין, מאפרת מקסימה ואדם מקסים עוד יותר שרעננה לי את הזיכרון. ומה הדגשים?
1.      הברור מכל הוא להימנע מירוקים- בגדים או איפור ירוק פשוט יבלעו, ועלול להיווצר מצב מאד לא נעים של דוברת ללא עיניים או דובר ללא פלג גוף עליון.
2.      זה גם הזמן להיזכר בגלגל הצבעים ולקחת בחשבון שאדום הוא צבעו הנגדי של הירוק, ועל כן כשהם זה לצד זה הם ידגישו אחד את השני מאד, ובמילים אחרות: להימנע מלבוש אדום, ולהסתיר אדמומיות בפנים. זה בדיוק הזמן לעבור לסמקים אפרקסיים.
3.      לשים לב לשיער, שכן הרבה יותר קשה "לחתוך" את הדמות מהרקע כשהיא מוקפת בשערות מקפצצות.
בתכלס? היה ממש מוצלח, הצילומים יצאו משגעים וכל המצולמים היו מקסימים, אבל היה לי קצת ארוך מדי, אחרי שהתפנקתי מאז הלידה בחצאי ימים בלבד, והגעתי הביתה גמורה באותו ערב

למחרת נסעתי לסטודיו של הצלם המוכשר זיו שדה לאפר לכתבה לעולם האישה שלוש נשים פמיניסטיות שנאבקות למען כולנו, ושמחתי לגלות שהן לגמרי מפריכות את המיתוס המכוער של הפמיניסטית הגברית והשעירה, הן היו שלוש צעירות מטופחות ונשיות, שהוכיחו שבמקום לקבל את כללי המשחק הגבריים אפשר פשוט לשנות אותם, ועדין לקצור הצלחה.

בהמשך היו גם שני מפגשים עם קבוצות של נערות בסיכון אותן אני מלמדת איפור. את המפגשים הללו אני הכי אוהבת היות והם מאפשרים לי לשלב שתי אהבות: חינוך ואיפור. הנערות מקסימות, האווירה בשיעורים תמיד טובה, ואלמלא הפקקים האיומים אחה"צ זה היה יכול להיות מושלם.
בחמישי יש לי כלה יפהפיה, שבניגוד לרוב הכלות שלי ("אני לא מתאפרת אף פעם, אני רוצה איפור טבעי") מעוניינת דווקא להעיז עם צבעים ואיפור מודגש יותר, שינוי מרענן עבורי. בעבודה עם כלות מנחים אותי קודם כל שלושה כללים:
1.      ראשית חשוב לי שהכלה תזהה את עצמה במראה, שתהיה היא עצמה רק משודרגת. גם ככה מרביתן מתלוננות שהן חשות "מחופשות" ביום הזה לנוכח השמלה וכל הטררם שמסביב.
2.      היות והאיפור נעשה בשעות הצהריים וצריך להחזיק עד השעות הקטנות של הלילה חשוב מאד להקפיד על עמידות, האיפור צריך לשרוד דודות מנשקות, זיעה, לחות, דמעות, ובקיץ לעיתים גם קפיצה לבריכה
3.      הכלה צריכה להראות טוב לא רק בתמונות אלא גם פנים מול פנים, וחשוב לי ליצור איפור שיראה טוב גם בתמונות הסטילס, גם בצילומי הוידאו אבל בעיקר במציאות, כי שפכטל מחמיא רק לצבעים.
ולבסוף שניה לפני שהסופ"ש יתחיל באופן רשמי מחכה לי גם לקוחה שכבר הפכה לחברה והזמינה אותי לאפרה לרגל הברית של בתה הבכורה.

ובשבת? נקיונות לפסח, אלא מה? אין מנוחה לעצמאים...

תמונות אעלה בהמשך, לאחר שאקבל לכך אישורים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...