יום שני, 27 בספטמבר 2010

ביצת קינדר

בזמן האחרון הגעתי להבנה שבשוק שלנו לא מספיק להיות רק מאפרת, צריך, ממש כמו ביצת קינדר (הישנות והשוות, לא החדשות העלובות), להציע ערך מוסף.

אין מה לעשות, בכלכלה הנוכחית (ואולי בעצם בכל כלכלה) אנשים רוצים לשלם כמה שפחות ולקבל כמה שיותר.
המפיק מעדיף לשכור אדם אחד שידאג לאיפור ושיער (ואם אפשר גם לסטיילינג), הכלה מעדיפה שאותו בעל מקצוע יטפל לה באיפור ובשיער...ובכלל, להיות "רק" מאפרת היום זה בכלל לא קל.
לא תמיד יש לכך אכן הצדקה כלכלית, בעיקר אם לוקחים בחשבון את הפתגם שזמן שווה כסף (נכון יותר למפיקים מאשר לכלות).

אז יש שבוחרות ללמוד סטיילינג, יש קוסמטיקה ויש שיער... אבל יותר ויותר אנ נתקלת בקולגות שעושות גם וגם.
ואחרי שהפסדתי כמה עבודות בגלל שהכלה העדיפה "גם וגם", שלא לדבר על מקרים מכוערים בהם הפנתי כלה למעצב שיער, והלה התחיל לאפר בעצמו והציע לה דיל משתלם במיוחד כדי שתסגור אצלו את שני הדברים, הגעתי למסקנה שאין מנוס- גם אני הולכת ללמוד שיער.

בעזרת הקומונה הנפלאה שאני חברה וקו-מנהלת בה, ועליה כבר כתבתי בעבר, התארגנו קבוצה של מאפרות והתחלנו לבחון הצעות לקורסי תסרוקות. ואני מקווה שכבר באוקטובר נתחיל בלימודים.
אני מקווה שאהנה מהלימודים כמו שנהנתי מלימודי האיפור, ועוד יותר מקווה שאהנה לעסוק בכך.

תאחלו לי בהצלחה!

יום שבת, 25 בספטמבר 2010

תדמית

בשבועיים האחרונים ביליתי לא מעט בעיר השנואה עלי, שאחרים קוראים לה תל-אביב ומוכנים לשלם הון כדי לגור בה בדירת חדר עם נוף לפח הזבל ובעל דירה סאדיסט. הסיבה? צילומי תדמית לאחד הבנקים הגדולים.
האמת שזו היתה חוויה נעימה. הצוות, ולא תאמינו איזה צוות עצום נדרש כדי לצלם אדם אחד: במאי, מפיק, עוזר במאי, צלם, עוזר צלם, תאורן, סאונד-מן, טלפרומטר, מסיע לדולי, ארט, מלבישה ועוזרת מלבישה ואנוכי- המאפרת, היו מאד נעימים ומקצועיים. עם חלקם כבר יצא לי לעבוד קודם, עם חלקם לראשונה.
וחשוב מכך- המצולמים שלנו היו אנשים כל כך נעימים שכמעט ולא אכפת לי שאת הסרטון תדמית הזה סביר להניח שאני עזרתי לממן עם העמלות המופקעות משהו שהבנקים גובים :)

לאפר גברים לצילומי תדמית זה משעשע; לרוב מדובר באישיות בכירה שסדר היום שלה לחוץ ועמוס גם ככה, ופתאום, בגלל החלטה של איזה יועץ תקשורת הם נאלצים לפנות מספר שעות מזמנם היקר (והוא אכן יקר) כדי לקחת בחלק בצד הנורא ביותר בתפקיד מבחינתם: להתאפר, להתלבש ולדבר למצלמה ו/או לעמוד בפוזות שמקרינות "סמכות" ו/או "מבט בגובה העיניים".
עד כה לרוב הגברים שפגשתי היה אנטי לאיפור ברמות שונות. אני זוכרת שאיפרתי כמה מאלופי האגרוף בארץ לאיזו מיני סדרה ואני והמפיק היינו ממש צריכים להפעיל לחץ פיזי מתון כדי שאוכל לבצע את עבודתי. כשמדובר בבכירים מעונבים שמצטלמים לצילומי תדמית עבור חברתם, השכנוע אומנם מעט קל יותר, אך ניתן לראות כי הם היו מעדיפים להיות בכל מקום אחר.
מבחינתי לאפר גבר לצילומי תדמית  אומר שאני צריכה לעבוד מהר (הנשים שאיפרתי תמיד מצאו את הזמן כדי להתאפר בנינוחות), כך שעד שאותו מאופר יסיים להתלונן ליועץ התקשורת שהמראה שלו לא רלוונטי לסרטון, הוא כבר יהיה מאופר ומוכן לצילומים. היות ומדובר באיפור שצריך להיות טבעי ככל האפשר ולרוב, אינו נועד לשנות את מראם או לשפרו אלא פשוט לאפשר להם "לעבור מסך" בצורה טובה יותר (עם נשים, כמובן, זה שונה), אני לרוב מסתפקת במייק אפ, פודרה כדי לנטרל הברקות, ובמידת הצורך סירוק והדגשה של הגבות.
היות ואני עובדת עם האייר-בראש, אני יכולה לעבוד מהר ולשמור על היגיינה בצורה קלה יותר, גם אם יש לי מספר גדול של מאופרים, אך מצד שני, לרוב עלי להסביר לכל מאופר לפני השימוש מהו המכשיר המוזר הזה (שמשום מה תמיד מזכיר להם רופא שיניים) שאני מכוונת לפרצופם.

אני חושבת שצילומי תדמית הם דבר שכל אדם צריך. בין אם מדובר בתמונה לעסק או לאתרי הכרויות, כל אחד צריך לפחות תמונה אחת, מקצועית, שבה הוא נראה במיטבו. תמונה שתשדר בדיוק את המסר המבוקש ותייצג את המצולם בה בצורה הטובה ביותר.

בקרוב, אפרסם פרטים על יום מרוכז של צילומי תדמית, בו תוכלו להנות ממחיר מוזל מבלי להתפשר על האיכות.
המעוניינים מוזמנים להשאיר פרטים כתגובה לפוסט זה או לפנות אלי לדוא"ל

יום רביעי, 15 בספטמבר 2010

יצרני איפור, לתשומת לבכם

התלוננתי פה לא מעט על משקל תיק האיפור שלי, וחלקתי עמכם שאני מחפשת כל הזמן דרכים להקל על המשקל ואריזות יעילות יותר. אז הנה כמה הצעות ייעול לאריזות שיקלו על חיי המאפרת הממוצעת (וגם הלא ממוצעת בכלל) ולא פחות חשוב- על גבה.

 1. מייק אפים: מרבית המייק אפים מגיעים באריזות זכוכית, חלקם עם משאבה (שלרוב מוציאה יותר חומר ממה שצריך או נתקעת באמצע) וחלקם מצריכים ספטולה כדי להוציא חומר. כך או כך מדובר בשיטה לא ממש חסכונית, לא תמיד היגיינית ובטח ובטח לא קלה כשצריך לסחוב מספר לא מבוטל של בקבוקונים.
מה אני מציעה? בבקבוקונים מפלסטיק עם טפטפת- קל יותר, חסכוני יותר והרבה יותר סטרילי

Airbase foundation
2. אודמים עמידים: עד כה כל השפתונים העמידים שנתקלתי בהם הגיעו ב"אריזת גלוס" עם מברשת (ולרוב עם צד נוסף- גלוס שקוף או באלם לשפתיים). שוב מבחינה היגיינית מאד לא פשוט להשתמש במוצר, מה שלצערי מביא מאפרות רבות לאפר ישירות מהמיכל עם המברשת המקורית (מי רצה הרפס ולא קיבל?!) ומעבר לכך- לרוב נשאר המון חומר מבוזבז במיכל שנזרק לפח.
הפתרון? שפורפרת לחיצה שמאפשרת להוציא כמות מדודה ולא חושפת את יתרת החומר לאוויר (ולבקטריות).
OCC Lip Tars
3. פלטות מגנטיות: ורצוי פשוט משטח חלק שבו ניתן להכניס מגוון צלליות בכל מיני גדלים. נכון, זה כבר קיים, ובעיצובים מקסימים אבל לרוב במחירים מופקעים למדי . ואם כבר עסקתי בנושא, ח"ח על אריזות הפאן שחוסכות לנו זמן על דיפוטינג וערמות פלסטיק מהסביבה (חוץ מMAC שם רבות רוכשות צלליות באריזה כדי לדפט ולהנות מה-BACK TO MAC)

Z Palette
4. צלליות אבקה באריזות קטנות: אומרים שדברים טובים באים באריזות קטנות, וכשמדובר בגב שלי אני נוטה להסכים. גם ככה אפילו למאפרות עסוקות מאד לוקח זמן רב לסיים קופסית של צללית אבקה, למה לא להציע כמות קטנה יותר (ומחיר נמוך יותר בהתאם)?כך גם אפשר להחזיק מבחר הרבה יותר גדול של צבעים מבלי לסחוב תיק נוסף. ואם כבר אז לשים את הצלליות באריזות מתברגות (עם סיפטר כמובן).

וכמובן דרוש גם תיק חלומות שישמור על הטמפרטורה של המוצרים (חיוני במיוחד במזג אוויר הנוראי השורר בארצנו רוב ימות השנה ואנשים אחרים קוראים לו קיץ), יהיה בעל כתפיות לנשיאה בגב כמו של תיקי טיולים משובחים (מה שמחלק את המשקל נכון יותר ומאפשר לסחוב משקל כבד בלי לחוש בו), עם ידית נשלפת וגלגלים כמו טרולי (אבל יעיל), עם חלוקה נוחה, מקום לכל הדרוש, בד חסין כתמים וכמובן- שיקי.

מה, אני מגזימה?!



יום ראשון, 12 בספטמבר 2010

Steal vs. Splurge


השוואה בין שני מוצרים, מחברות שונות, הממלאים את אותה פונקציה אבל ברמות מחיר שונות לחלוטין.


המטרה: לחסוך כסף

האמצעים: טוב הדרך הפשוטה ביותר לעשות זאת היא לגזור את כרטיסי האשראי ולהמנע מלהגיע לחנויות איפור וקוסמטיקה... אבל אני בספק אם מישהי מוכנה לצעד דרסטי כזה...
 
והפעם, מבקשת עגולה למייק אפ
המתמודדות:

                                      מברשת 187 של MAC                                        מברשת מייק אפ של OFRA


נתונים כללים:


מחיר:                           240 ש"ח (35% הנחת מאפר)                                 198 ש"ח (99 ש"ח + מע"מ למאפר)

משקל:                                                       המברשת של OFRA מעט כבדה יותר


ערך מוסף:
בע"ח:                            שתי החברות לא מבצעות ניסויים בבע"ח, המברשת עשויה משיער טבעי וסינטטי כאחד  
ניקיון:                                             יש לחפוף לעיתים קרובות לשמירה על שיערות המברשת לאורך זמן


ביצועים:                     
                                 מכורי MAC טוענים כי יש הבדל בין המברשות, אני חייבת להודות שלטעמי הביצועים זהים
נוחות עבודה:          המברשת מתאימה גם למייק אפ מוצק וגם לנוזלי, ויש שמשתמשות במברשת גם  למוצרים אבקתיים.
                                              חסכונית יותר מאשר ספוגית ובטיפול נכון מחזיקה לשנים רבות

הערות:         נהדרת למריחת פריימרים וקרמים למיניהם, היגייני ונעים יותר מאשר באמצעות האצבעות (על לקוחה ובכלל)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...